Dodge va prezenta la salonul german un nou crossover, practic o prima incercare de patrundere a constructorului american pe aglomerata piata a CUV-urilor, unde va da nas in nas cu adversari consacrati precum Subaru Forester, Mitsubishi Outlander si, pe meleaguri ceva mai indepartate, Ford Edge sau Toyota Highlander.
Si, precum adversarii sai, va incerca a-si conviga clientii prin acea combinatie unica de SUV, combi si MPV deseori asociata cu imaginea masinii familiale perfecte.
Gama de motoare este alcatuita numai din motoare pe benzina, o decizie destul de ciudata daca stam sa ne gandim ca debutul lui Journey se face in Europa, o piata ahtiata dupa propulsoare diesel.
Probabil, cei din Detroit mizeaza pe faptul ca aceasta “masina internationala” va fi mult mai mult pe gustul compatriotilor lor, aspect reflectat inclusiv in
capacitatea cilindrica: cel mai mic motor are deja 2,4 litri (el dezvolta 173 CP si 224 Nm).
Deasupra sa se va situa un agregat
V6 de tip
flexi-fuel, cu o cilindree de 2,7 litri, o putere de 186 CP si un
cuplu maxim de 259 Nm, in timp ce rolul de top-model va fi jucat de un alt V6, de 3,5 litri, ce va trimite catre rotile din fata (optional – numai in
SUA si
Canada – tuturor celor patru roti) 235 CP si 315 Nm.
Cel putin pe hartie, acestea par a fi cel mai evident punct slab al lui Dodge Journey, nici unul din ele neavand reputatia de a fi foarte economice sau de a speria pe cineva cu performantele dinamice.
Cu siguranta, noul model Dodge va mai dovedi si alte aspecte mai putin bune, asa cum se intampla cu orice masina de pe lumea aceasta. Important pentru americana este insa sa rastoarne situatia cu cat mai multe
puncte forte, astfel incat, la momentul adevarului prilejuit de un
comparativ, sa dovedeasca ca acel plus suficient de interesant pentru a o face dezirabila.