Aparitia lui Corvette Z06 i-a pus pe jar pe cei de la Dodge, care au constatat ca nici macar cei 500 CP ai lui Viper nu sunt pe masura unei masini la fel de puternice, dar mult mai reusite din toate celelalte puncte referitoare la dinamica.
Ca urmare, ei au luat o decizie pe cat de simpla, pe atat de eficienta: uriasul V10 de 8,4 litri urma sa dezvolte cu 100 CP in plus, insa nimeni nu a putut pune mana pe o asemenea bestie pana acum, cand Viper SRT-10 2008 a intrat in productia de serie.
De reunosciut, il veti recunoaste imediat pe strazi multumita modificarilor de natura vizuala, cea mai evidenta fiind cea care a “sapat” o serie de fante adanci in suprafata de tabla ce ascunde uriasul propulsor cu 10 cilindri.
Cei
600 CP si
760 Nm par putini in comparatie cu gigantica cilindree de 8.400 cmc, insa asta nu mai conteaza cand privesti cifrele specificate in fisa tehnica:
0-100 km/h in mai putin de patru secunde, 0-160-0 km/h in 12 secunde si
peste 300 km/h viteza maxima.
In plus, precum un
supercar nobil sau
limuzina de lux de sute de mii de euro, Viper SRT-10 este
fabricat manual de 50 de muncitori, care au nevoie de o banda de asamblare de 213 m lungime si de 21 de ore de munca pentru a termina o masina (numai la motor lucreaza noua indivizi).
Procesul aferent constructiei acestui
mega-Dodge este unul din aspectele cu care yankeii se mandresc cel mai mult,
Melissa
Holobach, managerul uzinei de asamblare din
Conner Avenue, declarand ca “este cel putin la fel de exceptional ca si masina insasi, permitandu-ne sa fabricam masini cu performante similare cu ale celor de curse fara constrangerile obisnuite ale unei productii de masa”.
Iar daca inca mai aveti indoieli cu privire la capacitatile acestei masini, va lasam sa reflectati putin la asta: la dezvoltarea ei a participat si
divizia americana a lui
McLaren. Destul de bine pentru un supercar ce costa putin sub 84.000 de $, nu?