La dezvelirea lui Dodge Viper SRT10, cu ocazia salonului auto de la Detroit, Kipp Owen – directorul departamentului sportiv al grupului Chrysler, SRT (Street Racing Tehnologies) – cita un vanator legendar specializat in animale de categorie grea, care avea un singur sfat pentru cei care il insoteau: „Luati-va arme cat mai mari!”
Probabil ca acest indemn a fost in mintea tuturor celor implicati in
updatarea celui mai puternic produs al numarului trei din Detroit, unul
dintre putinii bolizi care pot vana cu succes cele mai rare „fiare” supersport din Europa. De data aceasta, s-au intrecut pe ei insisi.
Din fericire, toata aceasta putere nu este irosita doar pe
liniute teribiliste, multumita
diferentialului spate cu alunecare limitata ce promite senzatii tari si pe virajele unui
circuit de viteza.
In plus, rotile cu
jante de 18 inch in fata si 19 inch in spate, echipate cu pneuri
Michelin Pilot Sport PS2 nu te vor lasa cu buza umflata atunci cand vei tanji dupa
aderenta, in timp ce
eleronul aflat in prelungirea posteriorului isi va face datoria de a apasa spatele la
viteze mari.
Exista insa si alte modalitati de a impresiona
audienta, iar pentru a le testa eficienta tot ce vei avea de facut este mergi cu
20 km/h.
Putini vor ramane indiferenti la acele
fante de aerisire decupate a la
TVR Sagaris in capota motorului sau la culorile vii etalate de caroseria
musculoasa, eventual strabatuta de o pereche de dungi albe, „racing style”.
Ca si pana acum, poti opta intre un
coupe sau un
roadster, dar ultimul se va preta mai putin la
curse si mai mult la
defilari, data fiind
rigiditatea torsionala mai redusa decat a coupe-ului.
Inauntru lucrurile raman aproape neschimbate, cu
piesa de rezistenta pozitionata chiar in fata celui aflat la volan:
vitezometrul cu limita la
220 mph (
355 km/h).
Nu atinge cat scrie acolo, dar nici blonda din dreapta nu va sti asta...