© 2024 Auto.ro
Schemele celor doua masini, folosite pentru inregistrarea la WIPO (World Intellectual Property Organization), au ajuns pe mana presei, taman ca cele ale viitorului Mazda3.
Este vorba de un sedan, Exeo, si despre un SUV, Tribu, iar influentele grupului VAG sunt vizibile clar pe amandoua.
Exeo, gandit sa concureze modele precum Ford Mondeo, Opel Insignia sau Renault Laguna, arata ca o evolutie timida a precedentei generatii de Audi A4, mai ales din profil si din spate. Fata se incadreaza in imaginea de marca SEAT, dar nu este de ajuns ca mascheze adevarul gol-golut.
Pare un model facut la repezeala si atunci Volkswagen n-a avut nici un motiv sa riste. Germanii recurg la o reteta de succes, folosind componente si o platforma care sunt deja rasamortizate, in incercarea de a face din SEAT o marca profitabila.
Ramane doar de vazut daca un A4 recarosat va evita esecul ultimului Toledo...
Tribu, din fericire, este mai original, chiar daca se poate carcoti ca Tiguan a fost sablonul in acest caz. Si, oricum, macar platforma este una noua.
Asemanarile se opresc la linia pavilionului si la dispunerea suprafetelor vitrate, linia mediana afisand celebrul “dynamic line”, caracteristica de baza a designului SEAT.
Exeo va fi lansat la Salonul Auto de la Paris din toamna (in versiuni sedan si combi), in timp ce Tribu va vedea lumina reflectoarelor spre sfarsitul anului viitor.