rss

Drive-test Mazda CX-7: SUV in varianta Zoom-Zoom

  1. 11/04/2008
  2. Tags: Mazda 6 mps, Mazda cx-7, Zoom-zoom

Mazda sustine ca a gasit formula castigatoare cu CX-7. Am vrut sa descoperim daca oficialii companiei au dreptate si am pus-o la incercare. La final, le-am dat dreptate. Cu CX-7, Mazda a dat o lovitura de imagine, masina este spatioasa si se comporta excelent la drum. Dar sa si detaliem un pic...

Se ia un crossover, se renunta la caroseria patratoasa si suspensiile neadaptate pentru sosea si le inlocuiesti cu un design interesant si sufletul unei masini sport „Zoom-Zoom”, Mazda6 MPS. Rezultatul, CX-7, este spectaculos. Infatisarea masinii te captiveaza din prima secunda si designul pare sa fie unul capabil sa faca fata cu brio trecerii timpului.

Parbrizul curbat la un unghi de 66 de grade, grila frontala imensa si pasajele rotilor din fata aduc aminte de RX-8. Din profil, imaginea este la fel de spectaculoasa, plafonul arcuindu-se excelent pana in zona posterioara, astfel ca multe modele similare ale concurentei par, vizual, ca sunt cutia in care a fost livrat modelul Mazda.

Daca la exterior masina sta excelent, interiorul este si el la un nivel inalt, tema performantei fiind prezenta si aici. Volanul este foarte gros, iar distanta dintre el si schimbatorul de viteze este identica cu cea din RX-8, pentru a oferi un sentiment de sportivitate. Scaunele sport din fata ofera mult suport lateral si ofera sase tipuri de reglare in standard.

Capacitatea portbagajului este de 455 de litri, extinzandu-se prin rabatarea banchetei. De pe lista dotarilor nu lipseste aproape nimic, iar sistemul audio Bose, dotat cu magazie pentru 6CD-uri, CD-player compatibil MP3 si 9 difuzoare, este in masura sa satisfaca si gusturile celor mai pretentiosi in acest domeniu. In fine, din punctul de vedere al sigurantei pasagerilor, Mazda CX-7 sta foarte bine. Airbagurile frontale si laterale sunt insotite de airbaguri pentru cap si umeri atat pentru pasagerii din spate cat si pentru cei din fata, iar soferul este asistat de ABS, TCS (controlul tractiunii) si DSC (controlul stabilitatii dinamice).

Nu am mers prea mult prin oras, pentru ca aceasta masina, este clar, nu este facuta sa „doarma” in traficul urban. Totusi, atat cat am folosit-o in Bucuresti, a aratat ca se descurca excelent si in aceste conditii si, in pofida dimensiunilor, se strecoara abil prin aglomeratie. Adevarata desfatare este insa la drum lung, acolo unde, gratie motorului turbo care ofera 260 CP si un cuplu maxim de 380 Nm disponibil de la 3.000 rpm, CX-7 inghite sute de kilometri fara sa te oboseasca.

Directia hidraulica este suficient de grea si ofera raspuns superb, iar franele merita aplauze.Tractiunea integrala imparte cuplul intre roti de la 99 la suta pe puntea fata, in conditii normale de mers, spre 50:50 intre cele doua punti, atunci cand este nevoie. CX-7 se comporta pe sosea, inclusiv in sectiunile cu viraje stranse, precum o masina sport, iar in off-road trece cu usurinta de obstacolele intalnite. Evident, in limitele normalului, pentru ca nu avem de-a face totusi cu un off-road-er autentic.

Vizualizari: 2468