© 2024 Auto.ro
Autoritatile au semnat primele trei contracte pentru proiectarea si executia a trei loturi din viitorul drum expres Craiova-Pitesti. Mai mult decat atat, pentru primele doua tronsoane care masoara in totalitate 57.55 kilometri au fost deja desemnati constructorii.
De primul tronson, cu o lungime de 17.7 kilometri, se vor ocupa italienii de la Tirrena Scavi. Aceasta portiune de drum va incepe de la varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova si va ajunge pana la limita judetelor Dolj cu Olt. Valoarea, estimata de CNAIR, a contractului este de 358.179 milioane de lei ceea ce insemana un cost/km de 4.3 milioane de euro fara TVA.
Al doilea tronson are 39.85 de kilometri, astfel ca este format din doua loturi. Ambele le-au fost date in primire asocierii SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade - Consitrans si se intind de la limita judetelor Dolj si Olt pana in apropierea municipiului Slatina.
CNAIR va plati pentru lotul 1 661.452 de milioane de lei, cost/km de 7,6 milioane de euro, iar pentru lotul 2 792.19 milioane de lei cu un cost/km de 7,8 milioane de euro.
Construirea acestor trei loturi ridica doua mari probleme. In primul rand, costurile sunt prea mari pentru un drum expres avand in vedere ca in Romania, un kilometru de autostrada costa 6.3 milioane de euro. Drumul expres este cu 20% ingust decat o autostrada.
In al doilea rand, tocmai din cauza ca este mai ingust decat o autostrada, dar viteza maxima cu care se poate circula este identica (130 de km/h), vorbim despre o periculozitate crescuta.
Cat despre celelalte doua loturi, de la Slatina la Pitesti, Olguta Vasilescu a scris pe pagina sa de Facebook ca "licitatia urmeaza a fi reluata luna aceasta, dupa ce instanta respins procedura [...] Asa e in Romania...Sa ne bucuram, totusi, pentru ca azi a fost un moment istoric: primul pas concret pentru dezvoltarea unei regiuni a Romaniei a fost facut."