© 2025 Auto.ro
Dupa un start slab de sezon, cu doua abandonuri, Felipe Massa si-a mai revenit si a castigat Marele Premiu al Bahreinului, obtinand prima sa victorie din 2008. Kimi Raikkonen a venit pe locul 2, completand o dubla Ferrari. Polonezul Robert Kubica, plecat din pole position, a terminat pe locul 3, in fata colegului Nick Heidfeld, punctele obtinute de cei doi propulsand BMW-Sauber pe primul loc la constructori pentru prima data in scurta existenta a echipei.
Daca totul a mers bine pentru pilotii Ferrari si BMW, in schimb pentru cei de la McLaren, si in special pentru Lewis Hamilton, cursa din Bahrein a fost dezastruosa. Britanicul, plecat de pe 3, a pierdut sapte pozitii inca de la start, dupa care a lovit din spate monopostul Renault al lui Fernando Alonso si si-a rupt eleronul fata. Cazut mult in clasament, Hamilton abia a terminat pe 13, in timp ce colegul sau, Heikki Kovalainen, s-a clasat pe 5, reusind si cel mai rapid tur al cursei.
Revenind la invingator, Massa a tasnit pe langa Kubica la start si a preluat sefia cursei. In spate, Raikkonen s-a luptat cu Kovalainen, finlandezul de la Ferrari avand in cele din urma castig de cauza. Kimi l-a prins apoi rapid si pe Kubica si l-a depasit in primul viraj din turul al treilea, in timp ce Kovalainen a pierdut locul 4 in favoarea lui Nick Heidfeld.
In pluton, Hamilton a intrat in Alonso si deschidea o serie de cateva incidente. Dupa greseala britanicului de la McLaren, si conationalul sau Jenson Button (Honda), impreuna cu Adrian Sutil (Force India) si David Coulthard (Red Bull) au avut parte de incidente care i-au obligat sa vina devreme la boxe. Sebastian Vettel (Toro Rosso) a abandonat si el cu suspensia rupta, iar Nelsinho Piquet (Renault) s-a rasucit si a facut o excursie prin decor. El a recuperat cateva pozitii, insa spre finalul cursei s-a retras cu probleme la cutia de viteze.
In frunte, Massa s-a distantat la aproximativ 5 secunde de Raikkonen, care la randul sau luase un avans relativ decent in fata lui Kubica. Polonezul a intrat primul la boxe, insa dupa primele opriri, ordinea in fruntea cursei a ramas neschimbata.
La jumatatea cursei, monoposturile Ferrari se distantasera deja destul de serios, Kimi apropiindu-se la trei secunde de Massa. Brazilianul a reusit insa sa ramana in frunte si sa se mentina la conducerea cursei. Dupa a doua serie de opriri la boxe, avantajul lui Massa a crescut la 7 secunde, in timp ce Kubica a incercat sa se apropie de Raikkonen, dar nu a reusit sa vina la mai putin de trei secunde. Finlandezul a ramas pe locul doi si, astfel, a trecut in fruntea clasamentului general al pilotilor.
Pe finalul cursei, Heidfeld a fost si el presat de Kovalainen, dar pana la urma a terminat pe locul 4. Pilotul McLaren, desi a fortat pe final, a terminat la 30 de secunde in spatele lui Massa.
Jarno Trulli a facut o noua cursa solida, terminand pe locul 6 pentru Toyota, ba chiar punand presiune pe Kovalainen pe la jumatatea cursei. Italianul a reusit sa stea la distanta de Mark Webber (Red Bull), care l-a depasit pe Nico Rosberg (Williams) si a urcat pe locul 7.
Strategia lui Timo Glock, al doilea pilot Toyota, a fost una buna, el terminand pe locul 9, in fata lui Fernando Alonso (Renault). Spaniolul a fost atacat pe final de Rubens Barrichello (Honda), insa a reusit sa isi apere pozitia.
Asadar, dupa dubla Ferrari, Raikkonen a devenit noul lider al clasamentului pilotilor, in timp ce BMW-Sauber a trecut in frunte la constructori.
Urmatoarea etapa este Marele Premiu al Spaniei, in perioada 25-27 aprilie, pe circuitul de la Barcelona.
REZULTATE MP AL BAHRAINULUI
Loc | Pilot | Echipa | Timp |
1. | MASSA | Ferrari | 1h31:06,970 |
2. | Raikkonen | Ferrari | + 3,339 |
3. | Kubica | BMW-Sauber | + 4,998 |
4. | Heidfeld | BMW-Sauber | + 8,409 |
5. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 26,789 |
6. | Trulli | Toyota |
+ 41,314 |
7. | Webber | Red Bull-Renault |
+ 45,473 |
8. | Rosberg | Williams-Toyota |
+ 55,889 |
9. | Glock | Toyota | + 1:09,500 |
10. | Alonso | Renault |
+ 1:17,181 |
11. | Barrichello | Honda |
+ 1:17,862 |
12. | Fisichella | Force India-Ferrari |
+ 1 tur |
13. | Hamilton | McLaren-Mercedes |
+ 1 tur |
14. |
Nakajima | Williams-Toyota | + 1 tur |
15. |
Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
+ 1 tur |
16. |
Davidson | Super Aguri-Honda |
+ 1 tur |
17. |
Sato | Super Aguri-Honda |
+ 1 tur |
18. |
Coulthard | Red Bull-Renault |
+ 1 tur |
19. |
Sutil | Force India-Ferrari |
+ 2 tururi |
Cel mai rapid tur de circuit: Kovalainen, 1:33.193
Abandonuri:
Piquet Jr. (Renault) turul 42
Button (Honda) turul 20
Vettel (Toro Rosso-Ferrari) turul 1
Clasamente generale dupa trei Mari Premii
PILOTI
1. RAIKKONEN 19
2. Heidfeld 16
3. Hamilton 14
4. Kovalainen 14
5. Kubica 14
6. Massa 10
7. Trulli 8
8. Rosberg 7
9. Alonso 6
10. Webber 4
11. Nakajima 3
12. Bourdais 2
CONSTRUCTORI
1. BMW-Sauber 30
2. Ferrari 29
3. McLaren-Mercedes 28
4. Williams-Toyota 10
5. Toyota 8
6. Renault 6
7. Red Bull-Renault 4
8. Toro Rosso-Ferrari 2