F1: Comentariu: Primele verdicte
- 20/03/2008
1. McLaren Mercedes are o masina rapida, cu care Lewis Hamilton poate obtine multe victorii, iar Heikki Kovalainen poate aduce multe podiumuri si puncte valoroase la constructori, daca nu va mai avea ghinion.
2. Ferrari sint surpriza neplacuta a debutului de sezon, inregistrind primul dublu abandon din ultimii 11 ani, iar masinile neparind a fi pregatite pentru lupta cu McLaren. Degeaba a facut Kimi Raikkonen o cursa buna, daca excludem greseala de la tentativa de depasire a lui Kovalainen, degeaba a avut si noroc si a luat un punct dupa ce Rubens Barrichello a fost descalificat, daca monoposturile vor continua sa aiba probleme tehnice.
3. Felipe Massa a demonstrat inca o data ca este departe de a fi un potential candidat la titlu. A iesit in decor in primul viraj atacind fara nici o logica, dupa care a fortat prosteste o depasire, scotindu-l din cursa pe David Coulthard. Massa a aratat de-a lungul timpului ca nu poate fi decit un bun pilot numarul 2 la Ferrari, cum era pe vremuri Barrichello. Atit si nimic mai mult.
4. Monopostul Renault este inca lent si, asa cum spunea si Fernando Alonso in timpul testelor de iarna, Ferrari si McLaren sint cu o secunda mai rapizi pe tur. Eu as adauga si BMW Sauber si Williams. Noroc ca Fernando a avut o strategie buna, a reusit sa evite toate incidentele de pe pista si a profitat de numeroasele abandonuri pentru a termina pe 4. Dar masina sa nu este de locul 4, este mai lenta in acest moment.
5. BMW Sauber si Williams vor fi doua echipe interesante in acest sezon, care pot sa progreseze si sa se bata cu McLaren si Ferrari. Nici Toyota nu a inceput rau si sint sanse ca 2008 sa insemne revirimentul echipei.
6. Mi-a placut evolutia lui Sebastien Bourdais. Dupa ce in testele de iarna si in calificari francezul a fost batut categoric de coechipierul Sebstian Vettel, in cursa s-a vazut experienta debutantului de la Toro Rosso, daca pot spune asa. Cvadruplul campion din Champ Car a rulat mult timp in zona punctelor si, chiar daca a abandonat inainte de final, a reusit sa si puncteze.
Cam atat as avea de zis despre Marele Premiu al Australiei. Astept cu interes a doua etapa, pentru ca mergem pe un circuit unde Ferrari a avut rezultate bune, McLaren au fost si ei rapizi, iar BMW Sauber s-au simtit si ei bine. In plus, Sepang este si circuitul prefert al lui Alonso, dupa cum a recunoscut chiar el, acolo obtinind primul sau pole si prima sa victorie din cariera.
Va fi o cursa interesanta in Malaezia si pentru ca agregatele se vor confrunta cu temperaturi si cu o umiditatea mai mare decit la Sydney. Va conta si mai mult fiabilitatea masinilor, capitol la care trebuie sa lucreze cel mai mult cei de la Ferrari. Sau poate nu neaparat la fiabilitate, ci la modul in care sistemul electronic de comanda produs de grupul McLaren conlucreaza cu restul monopostului Ferrari.