© 2024 Auto.ro
Ferrari a continuat cercetarile pentru gasirea unei solutii inovatoare pentru KERS (Sistemul de recuperare a energiei cinetice) in 2009.
Publicatia suedeza Motorsport Aktuell a semnalat ca, paralel unui proiect conventional intern, inginerii de la Maranello au conceput un sistem prin care bateriile lui KERS sa fie pozitionate in partea frontala a scaunului lui F60.
Aceasta solutie ar fi fost in contradictoriu cu una dintre principalele preocupari ale echipei privind lansarea lui KERS in 2009 si anume ca pozitionarea contragreutatii nedorite in partea centrala a masinii ar intrerupe repartitia ideala a greutatii catre fata.
In timpul primului test al noului monopost Ferrari, rapoartele aratau ca una dintre problemele intampinate privea suprafata aripii din fata.
Proiectul initial KERS al lui Ferrari, dezvoltat de Magneti-Marelli, a intampinat si probleme tehnice, iar cea de-a treia solutie, mai conventionala, testata recent la Mugello a oferit un avantaj indoielnic din punct de vedere al performantei.
Toyota a anuntat deja ca in cazul lor KERS nu va fi montat pe TF109 la Melbourne si, desi mai sunt doua luni pana la deschiderea sezonului, cele mai multe echipe sunt nehotarate cu privirea la acest sistem. “In acest moment estimam ca sistemul KERS va fi in detrimentul nostru pe aproape toate circuitele, din cauza grautatii si a dificultatii de a controla franarea.”