Sebastian Vettel a facut istorie duminica la
Monza, in
Marele Premiu al Italiei, continuand in cursa ceea ce incepuse in calificari: dominatia totala. Plecat din
pole-
position,
Vettel a obtinut fara drept de apel prima victorie din cariera. Astfel, la numai 21 de ani si 2 luni, el a devenit cel mai tanar pilot din istoria
F1 care a plecat din
pole si cel mai tanar pilot care reuseste o victorie, precedentul record fiind detinut de dublul
Campion Mondial (deja),
Fernando Alonso.
In timp ce ploaia i-a incurcat pe majoritatea pilotilor,
Vettel a facut o cursa formidabila, terminand cu 12 secunde in fata ocupantului locului 2,
Heikki Kovalainen, si cu 20 mai rapid decat
Robert Kubica, sosit al treilea.
Cursa a inceput cu
safety car-ul pe pista, insa in primul tur germanul de la
Toro Rosso pusese deja doua secunde intre el si
Kovalainen. De altfel, finlandezul de la
McLaren Mercedes, desi a avut la dispozitie un
monopost net superior celui pe care
Vettel a concurat, nu a aratat in niciun moment ca ar fi in stare sa il depaseasca pe german.
Robert Kubica a luat startul de pe poztia a 11-a, insa a facut o cursa inteligenta si a urcat in final pe treapta a treia a podiumului, la numai opt secunde in spatele monopostului pilotat de
Kovalainen. Spre deosebire de primii doi clasati, polonezul a folosit o strategie cu o singura oprire la boxe. Avand destula
benzina la bord, el a putut sa aleaga momentul optim pentru intrarea la boxe, exact atunci cand ploaia s-a mai domolit, schimband pneurile de ploaie cu "intermediare" in cel mai potrivit moment.
Fernando Alonso a folosit aceeasi strategie ca si pilotul
BMW Sauber, reusind sa soseasca al patrulea, la mai putin de patru secunde in spatele lui
Kubica.
Nick Heidfeld a facut si el o cursa buna, trecand linia de sosire in pozitia a cincea.
Felipe Massa a dovedit inca o data ca nu se simte bine pe ploaie. Brazilianul a plecat din pozitia a sasea pe grila si a terminat pe acelasi loc, declarandu-se multumit de rezultat, avand in vedere ca a mai castigat un punct in lupta pentru titlu cu
Lewis Hamilton. Acesta din urma nu a avut un weekend tocmai fericit. Plecat de pe locul 15 al grilei de start,
Hamilton isi fixase o strategie cu o singura oprire la boxe. Insa nu a incarcat destul combustibil in rezervor pentru a decide el momentul pit-stopului, asa cum au facut
Robert Kubica si
Fernando Alonso.
Astfel, britanicul intrand la boxe cand pista era inca uda, a pastrat gumele de ploaie, fiind obligat sa mai faca o oprire neplanificata cand ploaia a incetat, pentru a-si echipa monopostul cu pneuri intermediare. Asa se face ca pilotul de culoare nu a reusit sa obtina la
Monza mai mult de doua puncte. Cu toate eforturile sale si atacurile la limita sau peste limita regulamentului - dupa cum l-au acuzat pilotii dupa cursa - britanicul a terminat pe un modest loc sapte.
Ultimul punct a fost obtinut de
Mark Webber, insa acesta nu a fost de ajuns pentru ca
Red Bull sa-si pastreze locul in clasamentul constructorilor in fata "surioarei"
Toro Rosso, care a urcat pe sase, cu un avans de 1 punct.
In Italia am vazut, din nou, un
Kimi Raikkonen de pluton. Desi anuntase ca inca nu a renuntat la lupta pentru titlu, finlandezul de la
Ferrari a aratat pe pista ca un om multumit de locul ocupat.
Raikkonen, care si-a prelungit recent contractul cu
Scuderia pana la finele lui 2010, nu a reusit sa fie periculos decat in ultimele tururi - probabil pana atunci nu i-a spus nimeni ca a inceput cursa... Sosit al 9-lea,
Kimi a cazut pe locul patru la general, fiind depasit de
Kubica, si a pierdut orice speranta la titlul de campion. Ba, mai mult, desi "
Iceman" a lasat sa se inteleaga ca nu il va ajuta pe
Felipe Massa in lupta pentru titlul mondial, conducerea echipei italiene i-a dat de inteles ca va fi nevoit sa o faca.
Top 10 a fost incheiat de
Nelson Piquet, in al doilea
monopost Renault.
In final, la
Monza, s-au auzit din nou imnurile Italiei si al Germaniei. Dar nu pentru
Ferrari si
Michael Schumacher, asa cum eram obisnuiti, ci pentru...
Toro Rosso si
Sebastian Vettel. Un pilot pentru care deja au inceput sa se "bata" marile echipe si care este catalogat de rivali ca un viitor multiplu Campion.
Clasament Marele Premiu al Italiei:
1. Sebastian Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:26:47.000
2. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes +12.512
3. Robert Kubica BMW Sauber +20.471
4. Fernando Alonso Renault +23.903
5. Nick Heidfeld BMW Sauber +27.748
6. Felipe Massa Ferrari +28.816
7. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +29.012
8. Mark Webber Red Bull-Renault +32.048
9. Kimi Raikkonen Ferrari +39.468
10. Nelson A. Piquet Renault +54.445
11. Timo Glock Toyota +58.888
12. Kazuki Nakajima Williams-Toyota +1:02.015
13. Jarno Trulli Toyota +1:05.954
14. Nico Rosberg Williams-Toyota +1:08.635
15. Jenson Button Honda +1:13.370
16. David Coulthard Red Bull-Renault +1 tur
17. Rubens Barrichello Honda +1 tur
18. Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari +1 tur
19. Adrian Sutil Force India-Ferrari +2 tururi
Abandon: Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari - accident in turul 12
Clasamente dupa Marele Premiu al Italiei:
Piloti:
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 78
2. Felipe Massa Ferrari 77
3. Robert Kubica BMW Sauber 64
4. Kimi Raikkonen Ferrari 57
5. Nick Heidfeld BMW Sauber 53
6. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 51
7. Fernando Alonso Renault 28
8. Jarno Trulli Toyota 26
9. Sebastian Vettel Toro Rosso-Ferrari 23
10. Mark Webber Red Bull-Renault 20
11. Timo Glock Toyota 15
12. Nelson A. Piquet Renault 13
13. Rubens Barrichello Honda 11
14. Nico Rosberg Williams-Toyota 9
15. Kazuki Nakajima Williams-Toyota 8
16. David Coulthard Red Bull-Renault 6
17. Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 4
18. Jenson Button Honda 3
Echipe:
1. Ferrari 134
2. McLaren-Mercedes 129
3. BMW 117
4. Toyota 41
5. Renault 41
6. Toro Rosso-Ferrari 27
7. Red Bull-Renault 26
8. Williams-Toyota 17
9. Honda 14