© 2024 Auto.ro
Si in acest an, masina oficiala in Campionatul Mondial de Formula 1, care tocmai a debutat in Australia, va fi Mercedes-Benz. Astfel, Safety-Car va fi o versiune special modificata SL63 AMG, in timp ce masina medicala va fi un C63 AMG Estate, ambele vehicule facandu-si debutul la prima cursa a sezonului, cea de la Melbourne.
In ceea ce priveste Safety-Car-ul, motorizarea a ramas aceeasi, adica un propulsor V8 de 6,3 litri si 525 CP, care face ca SL63 AMG sa demareze de la 0-100 km/h in 4,4 secunde si sa atinga o viteza de top de 250 km/h (limitata electronic). In schimb, inginerii de la AMG au montat un nou sistem de evacuare sport foarte performant, care are tevi de esapament cu diametru mai mare si amortizoare de zgomot speciale.
De asemenea, modelul SL63 AMG Safety-Car a primit si o versiune imbunatatita a transmisiei automata cu sapte trepte, coolere suplimentare pentru uleiul din motor, din cutia de viteze, pentru lichid de racire si pentru directia asistata, precum si frane compozite. Mai mult, datorita folosirii din belsug a fibrei de carbon la nivelul blocului motor, al spoilerelor fata/spate, al aripilor si al capacului portbagajului, SL63 AMG Safety-Car este cu 220 kg mai usoara decat modelul de serie.
In afara girofarului, a logo-urilor F1 si a placutei cu inscriptia Safety-Car luminata cu LED-uri, masina de securitate se distinge de modelul de serie prin spoilerul frontal ce incorporeaza prize de aer largi, prin difuzorul spate modificat integrat in bara, in timp ce la interior se remarca cele doua scaune sport de tip scoica cu centuri de siguranta in patru puncte, insertiile din fibra de carbon reala si cele din piele neagra si cele doua monitoare montate pe consola centrala care ii ajuta pe cei doi membri ai echipajului sa monitorizeze ceea ce se intampla in cursa.
Masina medicala C63 AMG Estate care inchide plutonul in momentul startului in cursa este propulsat de un motor V8 de 6,3 litri care dezvolta 475 CP si 600 Nm de cuplu. Asemenea lui SL63 AMG Safety-Car, si C63 AMG Estate a primit o serie de imbunatatiri, cum ar fi componente pentru sistemele de franare si de suspensii.
Din punct de vedere estetic, C63 AMG Estate difera de modelul de serie printr-un nou spoiler fata cu prize de aer mai mari, logo-urile F1, girofarul si luminile cu LED-uri montate in fata si in spate. La interior, C63 AMG Estate are aceleasi scaune sport, insertiile de fibra de carbon si cele doua monitoare de pe consola care se gasesc si pe Safety-Car.