In ultima vreme, cea mai mare grija a lui
Bernie Ecclestone,
FIA si a sefilor de echipa pare sa fie actualul sistem de punctaj. Si s-a hotarat: campionul va fi decis de numarul de victorii, nu de puncte.
Mai intai,
Ecclestone a anuntat ca vrea medalii in loc de puncte. Pe urma, sefii de echipa au propus un sistem cu 12 puncte pentru invingator, 9 pentru locul doi si 7 pentru al treilea, restul clasatilor urmand sa primeasca acelasi numar de puncte ca anul trecut.
Dintre toti,
Federatia Internationala de Automobilism este ultima care a venit cu o idee, dar a avut castig de cauza: la finalul sezonului, campion va fi pilotul cu cele mai multe victorii, nu cel care a adunat cele mai multe puncte!
Actualul sistem recompenseaza primii opt clasati in fiecare cursa, oferind 10 puncte castigatorului, apoi 8, 6, 5, 4, 3, 2 si 1 punct pilotului de pe locul opt. Acest sistem a fost adoptat in 2003, cand s-a renuntat la celebrul 10-6-4-3-2-1, valabil intre 1960 si 2002. La baza schimbarii a stat la acea vreme
Michael Schumacher. Pentru ca germanul domina
Formula 1,
FIA a decis ca noul sistem de punctaj le va permite celorlalti piloti sa se mentina mai mult timp "in plasa" lui
Schumi, prelungind suspansul asupra campionului pana spre finalul sezonului.
Insa noul sistem gandit de
FIA straneste deja nemultumirea pilotilor . Probabil unul dintre putinii fericiti este
Felipe Massa, desi brazilianul si-ar fi dorit, cu siguranta, ca aceasta regula sa intre in vigoare inca de anul trecut, pentru ca titlul ar fi ajuns in cele din urma la el, care a iesit victorios in sase curse, in timp ce
Lewis Hamilton, desi a adunat mai multe puncte, a avut doar cinci victorii de etapa.
Desi la prima vedere pare o nedreptate, politica titlului acordat in functie de victorii ar putea aduce un suflu nou in
Formula 1: toti pilotii care "trag" la titlu vor lasa deoparte strategiile gandite pentru a aduna puncte si se vor lupta doar pentru victorie. Nu se va renunta insa nici la vechiul sistem de punctaj, acesta fiind folosit in cazul in care doi sau mai multi piloti au la finele sezonului acelasi numar de victorii. Numai atunci, departajarea lor se va face in functie de punctaj.