© 2024 Auto.ro
Red Bull este ultima echipa care si-a prezentat masina – RB 25 pentru sezonul 2009, luni dimineata, 9 februarie, la Jerez, in Spania.
Sebastian Vettel este cel care il inlocuieste pe scotianul David Coulthard, retras din activitate si il va avea drept coechipier pe australianul Mark Webber.
Masina al carei design a fost realizat de Adrian Newey este prevazuta cu motor de Renault ,iar echipa isi pune toate sperantele ca acest lucru le va permite sa faca un pas inainte in acest sezon.
Directorul echipei, Christian Horner, este convins ca scopul echipei este de a castiga o victorie in acest an, pentru a merge pe urmele echipei-sora Scuderia Toro Rosso care a castigat in 2008 la Monza.
“In 2009 vom beneficia si de stabilitatea data de faptul ca tehnicienii au fost alaturi de echipa in ultimii doi ani. Nu trebuie sa uitam ca au relizat designul masinii care a castigat marele premiu in 2008, in mainile lui Sebastian Vettel si a Scuderiei Toro Rosso.”
“Nu exista nici un motiv sa ne indoim ca putem realiza acest lucru inca o data, chiar si cu noile reguli. Noul regulament reprezinta aproape o noua formula pentru acest sport si va fi foarte interesant sa vedem cum il interpreteaza echipele.”
Sigur ca in prima parte a sezonului ne asteptam sa vedem o viteza mult mai mare in ceea ce priveste performanta echipelor fata de ultimii doi ani.
Horner crede de asemenea ca masurile de reducere a costurilor introduse pe timpul iernii vor juca un rol in favoarea Red Bull.
Inaintand spre sezonul 2009 echipa este pozitionata foarte bine astfel incat sa beneficieze de avantaj in urma schimbarii regulilor, nu doar tehnice, care erau cunoscute de ceva vreme, dar mai ales de cele stabilite prin efortul FIA si FOTA in decembrie anul trecut.
“Pe parcursul anului trecut am investit strategic, pentru ca apoi cu noile reguli sa fim in pozitia avantajoasa de a ne baza pe ele intrucat reprezinta o oportunitate pentru echipe sa concureze la un nivel mai ridicat de competitie”, a mai comentat Horner.
RB 25 prezinta un nas mai inalt si mai mic comparativ cu celelalte masini ale acestui sezon. In ceea ce priveste propulsorul, RB5 beneficiaza de noua unitate Renault, constructorul francez avand permisiunea FIA de a imbunatati performantele motorului in perspectiva noului sezon pentru a-si ajunge rivalii din urma. Culorile RB5 sunt asemanatoare cu cele ale masinii de anul trecut, albastru, rosu si galben, dar designul monopostului este vizibil diferit de cel al lui RB4, fiind realizat de Adrian Newey potrivit noilor reguli FIA pentru sezonul 2009: o aripa frontala mai mare si un eleron spate mai ingust si mai înalt.
Vettel este primul care va testa masina, inainte ca Webber sa se intoarca la volan miercuri, pentru prima data dupa ce a avut piciorul rupt in urma accidentului de bicicleta suferitt la sfarsitul anului trecut.