rss

F1, Turcia, cursa: Monopol Massa

  1. 12/05/2008
Felipe Massa a terminat in cursa ceea ce a inceput in calificari: desi Kimi Raikkonen a fost inregistrat cu cel mai rapid tur, brazilianul a castigat Marele Premiu al Turciei dupa ce a plecat din pole. Pe Istanbul Park brazilianul a obtinut trei pole position si tot atatea victorii in ultimii trei ani, punand monopol, practic, pe acest circuit.

Massa a trecut linia de sosire cu patru secunde inaintea lui Lewis Hamilton, clasat al doilea. Brazilianul a avut insa ceva emotii si gandul ca ar putea pierde victoria i-a trecut prin cap cand Lewis Hamilton l-a depasit in turul 24. Din fericire pentru Massa, britanicul a fost penalizat de strategia cu trei opriri la boxe - majoritatea au optat pentru doar doua opriri -, astfel ca a fost obligat sa ii cedeze prima pozitie lui Felipe cand a intrat pentru ultima oara la boxe.

De laudat, totusi, efortul lui Hamilton care, in ciuda celor trei opriri, a terminat in fata lui Kimi Raikkonen, liderul clasamentului general. In urma acestor rezultate, Massa urca pe doi la "general", la egalitate de puncte cu Hamilton, insa lider ramane Raikkonen, cu sapte puncte avans.

Finlandezul a fost blocat la start de Heikki Kovalainen (McLaren Mercedes), de pe urma acestei manevre beneficiind Lewis Hamilton si Robert Kubica, care au trecut inca din debutul cursei in fata lui Kimi. Si Kovalainen a avut mult de pierdut, pentru ca aripa fata a monopostului lui Raikkonen i-a "intepat" un cauciuc, ceea ce a dus la o oprire neprogramata la boxe pentru pilotul McLaren.

Campionul en titre s-a tinut foarte aproape de polonezul de la BMW Sauber, insa fara niciun rezultat, el nereusind sa il depaseasca decat dupa ce acesta a facut prima vizita pentru realimentare si schimb de pneuri. A urmat o serie de tururi rapide pentru Kimi Raikkonen, dar, ajuns pe locul trei, a parut multumit de rezultat si nu a mai fortat.

Robert Kubica l-a surclasat inca o data pe coechipierul sau de la BMW, Nick Heidfeld, cei doi terminand pe locurile patru, respectiv cinci. Fernando Alonso a scos tot ce putut din aceasta cursa, trecand linia de sosire al saselea, un rezultat foarte bun avand in vedere performantele slabe ale monopostului Renault R28. Spaniolul s-a luptat pe tot parcursul cursei undeva la jumatatea plutonului, iar rezultatul final a aratat un reviriment al echipei franceze. Un pas mic, dar, totusi, un pas in fata pentru echipa condusa de Flavio Briatore. In ceea ce-l priveste pe al doilea pilot al echipei, Nelson Piquet jr, acesta a dezamagit inca o data. A terminat pe locul 15, iar zvonurile conform carora nu mai "face multi purici" la Renault se inmultesc.

Mark Webber (Red Bull Renault) a facut si el o cursa buna, clasandu-se al saptelea. Ultimul punct pus in joc i-a revenit lui Nico Rosberg (Williams Toyota).

In timp ce Sebastian Vettel (Force India) a reusit sa termine prima cursa din acest sezon, coechipierul sau, Giancarlo Fisichella, a jucat rolul principal intr-un accident stupid petrecut chiar la start. In primul viraj, italianul a franat prea tarziu si l-a izbit din spate pe Kazuki Nakajima (Williams Toyota).

Al treilea si ultimul abandon al cursei l-a avut in prim plan pe Sebastien Bourdais, care s-a retras in urma unei defectiuni tehnice.

Din Turcia, Formula 1 va poposi in Monaco, pe 25 mai urmand a se derula Marele Premiu de la Monte Carlo.

Clasament Marele Premiu al Turciei:
1. Massa (Ferrari) 1:26:49.451
2. Hamilton (McLaren) + 3.779
3. Räikkönen (Ferrari) + 4.271
4. Kubica (BMW) + 21.945
5. Heidfeld (BMW) + 38.741
6. Alonso (Renault) + 53.724
7. Webber (Red Bull) + 1:04.229
8. Rosberg (Williams) + 1:11.406
9. Coulthard (Red Bull) + 1:15.270
10. Trulli (Toyota) + 1:16.344
11. Button (Honda) + 1 tur
12. Kovalainen (McLaren) + 1 tur
13. Glock (Toyota) + 1 tur
14. Barrichello (Honda) + 1 tur
15. Piquet jr. (Renault) + 1 tur
16. Sutil (Force India F1) + 1 tur
17. Vettel Scuderia (Toro Rosso) + 1 tur

Clasament general dupa 5 etape
Piloti:
1. Raikkonen 35 p
2. Massa 28 p
3. Hamilton 28 p
4. Kubica 24 p
5. Heidfeld 20 p
6. Kovalainen 14 p
7. Webber 10 p
8. Trulli 9 p
9. Alonso 9 p
10. Rosberg 8 p
11. Nakajima 5 p
12. Button 3 p
13. Bourdais 2 p

Constructori:
1. Ferrari 63 p
2. BMW Sauber 44 p
3. McLaren Mercedes 42 p
4. Williams 13 p
5. Red Bull 10 p
6. Toyota 9 p
7. Renault 9 p
8. Honda 3 p
9. Toro Rosso 2 p
Vizualizari: 489