Desi limuzina de clasa mare Lexus are doar doi ani de cand a debarcat in Europa, japonezii s-au gandit ca nu ar fi rau ca aceasta sa primeasca un facelift discret, prin care sa profite de faptul ca nici principalii concurenti nu se mai afla tocmai la prima tinerete.
Pe langa retusurile de caroserie insa, Lexus a ascutit si lupta la varful segmentului odata cu inlocuirea modelului GS 430 cu GS 460.
Acesta din urma are sub capota motorul
V8 de 4,6 litri al fratelui mai mare
LS, care aduce un plus de 23% in ceea ce priveste puterea si un minus de 11 g din cantitatea totala de
CO2 emisia la fiecare km, ceea ce inseamna ca masina dispune de
347 CP (transmisi catre rotile din spate de cunoscuta cutie de viteze automata cu 8 rapoarte) si arunca in atmosfera numai 258 g de dioxid de carbon pentru fiecare mie de metri parcursa.
Mare parte din aceste realizari se datoreaza, evident. tehnologiei inglobate de noul propulsor, cel care dispune, printre altele, de
injectie directa stoichiometrica (singurul sistem din lume cu
doua injectoare pe cilindru), de un sistem de antifonare a zgomotului la functionare si de un sistem electric de variere a timpilor de actionare a supapelor de admisie (
VVT-iE) – primul de acest gen din lume.
Spre deosebire de GS 460,
GS 300 si
GS 450h nu au suferit modificari tehnice importante (doar 300 are acum in serie sistemele de control a suspensiei si dinamicii masinii), dar, la exterior, atat noul 460, cat si oricare alta versiune GS, vor putea fi diferentiate destul de usor de un model “vechi”, multumita calandrului si farurilor redesenate, noilor
lampi de semnalizare incluse in constructia oglinzilor retrovizoare, noii game de culori, bumper-ului spate mai coborat si retusurilor aduse in zona schimbatorului de viteze si instrumentarului de bord.