Judecat la sange si puricat milimetru cu milimetru, Cadillac este in acest moment singurul fabricant auto american care isi poate trimite peste Atlantic aproape orice model din gama (mai mastodontii din seria Escalade) fara a se face de ras in clasele unde germanii si, mai nou, japonezii, fac legea.
Si, cum cei pe care ii vizeaza fac in permanenta progrese, a sosit timpul ca nava-amiral STS sa primeasca un facelift important.
Americanii sunt obsedati cu siguranta rutiera si Cadillac nu poate risca nimic in acest sens, astfel incat schimbari destul de importante au avut loc si la acest capitol.
De exemplu,
sistemul control al stabilitatii Stabilitrak are acum, pe langa functia de control a sistemului de franare si cea a taierii gazului in caz de
pierdere a aderentei, misiunea de a controla
sistemul de directie al masinii, punand rotile din fata in situatia de a aluneca controlat atunci cand cele din spate au pierdut
tractiunea.
Din pacate insa, pentru a beneficia de
directia activa, cineva trebuie sa-si vaduveasca contul din banca de o suma serioasa, dat fiind faptul ca aceasta va fi disponbila in exclusivitate doar pe modelele
V8 AWD.
De sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare vor beneficia insa ambele versiuni STS (el foloseste o camera de luat vederi pozitionata in oglinda retrovizoare pentru a “citi” liniile de demarcare a benzilor si a-l avertiza pe sofer, vizual sau acustic, in caz ca se aventureaza pe alta banda fara sa dea semnal), precum si de sistemul de avertizare a prezentei unei masini in unghiul mort.
Americanii au tinut sa precizeze insa ca acest sistem nu te protejeaza de masini care trec in goana pe langa tine, ci doar te scapa de neplaceri si vizite la
tinichigerie/vopsitorie atunci cand vrei sa parchezi intr-o zona marcata de prezenta unui
hidrant sau a unei borduri inalte.
Fara indoiala, ultimul lucru de care are nevoie acum GM sunt cateva
procese costisitoare de despagubire…