rss

Ferrari confirma: vor exista modele hibrid!

  1. 07/07/2008
  2. Tags: Uniunea europeana
Viitoarele norme de limitare a nivelului de poluare propuse de catre Uniunea Europeana vor pune la grea incercare constructorii de modele ultraperformante, care vor fi nevoiti sa reduca emisiile de CO2 pana la un nivel comparativ cu al unei masini de familie.

Aparent imposibila, provocarea este totusi acceptata de Ferrari, care crede ca obiectivul poate fi atins cu ajutorul propulsiilor hibride.

Regula propusa de Consiliul European mentioneaza o cifra pe cat de seaca, pe atat de inspaimantatoare pentru maestrii luptei cailor putere: 130 g de CO2/km, nivel maxim admis al mediei emisiilor de noxe la nivel de flota.

Pentru a va face o idee vizavi de problemele ridicate de acest numar, o Toyota Prius, model special construit pentru a polua cat mai putin, emite cu doar 26 g de dioxid de carbon mai putin la fiecare 1.000 m parcursi. Teoretic, ati avea dreptul sa visati ca, in viitorul apropiat, veti putea provoca un Ferrari sau Porsche intre doua semafoare chiar daca tineti in maini volanul unui VW Polo; totusi, nu va grabiti sa visati, fiindca liderii din Maranello au un plan...

De fapt, este vorba de mai multe planuri care urmaresc un obiectiv comun – diminuarea cu 50% a cantitatii de gaze cu efect de sera emise de masini –, dar parca nici unul nu este la fel de radical precum cel care presupune introducerea versiunilor cu propulsie hibrida.

In cadrul unui interviu acordat unei importante publicatii din Germania, presedintele Ferrari Luca di Montezemolo a declarat ca “se lucreaza in acest moment la dezvoltarea unui model ce va folosi surse de energie alternative, ce au la baza tehnologiile actuale din Formula 1”.

Este vorba de Kinetic Energy Recycling System (pe scurt, KERS), un dispozitiv care functioneaza pe principiul recuperarii energiei prin franare, energie folosita apoi pentru a imbunatatii acceleratiile in timpul depasirilor si iesirilor din viraje.

CEO-ul lui Ferrari a tinut insa sa mentioneze in mod expres ca orice Ferrari cu propulsie hibrida va ramane un Ferrari in toata puterea cuvantului; totusi, daca nu va impacati cu ideea, mai aveti vreme pana in 2015 pentru a pune mana pe un calut cabrat “autentic”...
Vizualizari: 981