© 2024 Auto.ro
Ferrari a fost desemnat "Cel mai puternic brand din lume", depasind astfel nume precum Google sau Coca Cola, conform studiului Global 500 al celor de la BrandFinance. De partea cealalta, "Cel mai valoros brand din lume" a fost numit Apple.
Studiul Global 500 realizat de BrandFinance le-a acordat italienilor de la Ferrari titlul de "Cel mai puternic brand din lume" in anul 2012. Topul a fost completat, in ordine, de Google, Coca-Cola, PwC si Hermes. Titlul a fost obtinut datorita unui cumul de factori precum gestionarea celei mai de succes echipe din Formula 1, relatia personala cu clientii si nu in ultimul rand supercarurilor create, cunoscute ca fiind unele dintre cele mai emotionale automobile.
"Este intotdeauna o bucurie sa obtii prima pozitie pe orice lista, mai ales când lista concurentilor include unele dintre cele mai celebre companii ale lumii. Aceasta realizare dovedeste ca Italia poate oferi dovezi de excelenta chiar si in cele mai dure situatii economice. În spatele acestei realizari se afla produsele exceptionale realizate de oameni la fel de exceptionali. Angajatii au facut acest lucru posibil si pentru asta le multumesc", a declarat Luca di Montezemolo, Presedintele Ferrari.
Refuzand sa ofere lista completa, cei de la BrandFinance au mentionat ca
"Cel mai valoros brand din lume" a fost desemnat Apple, rezultat ce i-a
plasat pe coreeni de la Samsung pe loc secund.
Studiul a fost realizat in functie de variabilele: venitul mediu per client, cheltuielile departamentelor de publicitate si marketing, marja de profit si parametrii calitativi, dar si loialitatea fata de marca si afectiunea manifestata de clienti.