Cel mai rapid si mai sofisticat Ferrari produs vreodata nu este doar un hypercar destinat sa bata tot pe circuit, ci si o platforma de testare a celor mai noi tehnologii puse la punct de inginerii din Maranello, ce vor fi instalate intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat si pe alte modele.
Din concluziile trase in urma acestor faze de cercetare (la care a contribuit din plin si Michael Schumacher) a rezultat asa numitul pachet “Evolution”, un punct final dupa doi ani de munca asidua si, totodata, un punct de start pentru alti doi ani de testare, in urma carora, probabil, vom asista la nasterea celei mai tari masini care “pasit” vreodata pe suprafata planetei.
Pana atunci insa, sa-l disecam putin pe
FXX Evolution Package si sa incepem cu modificarile aduse caroseriei (mai cu seama in zona eleronului si difuzorului spate), menite sa reduca
rezistenta la inaintare a bolidului cu 25% si sa exercite o
forta deportanta mai mare asupra posteriorului, urmate de ridicarea puterii motorului
V12 de 6,2 litri la
860 CP/9.500 rpm (motorul este acum in stare sa tureze cu 1.000 rpm mai mult) si cu reducerea timpului de schimbare a vitezelor de la 80 de milisecunde la 60 de milisecunde.
In urma acestor schimbari (testate de-a lungul a 16.500 km in 2006 si 18.500 km in 2007), supercar-ul lui Ferrari a sters doua secunde din timpul necesar inconjurarii circuitului de la
Fiorano, de la 1 minut si 18 secunde la 1 minut si 16 secunde.
Masina opreste mai repede ca inainte, multumita unui sistem de franare cu discuri
carbon-ceramice imbunatatit (in plus,
placutele de
frana au durata de viata de doua ori mai mare), iar anvelopele speciale
Bridgestone, ce imbraca jantele de 19 inch, rezista mai mult in timp, gratie modificarilor aduse geometriei suspensiei fata.
Intre timp, sistemul de control al tractiunii – dezvoltat impreuna cu specialistii de la
GES Racing Division – permite pilotului sa selecteze una din cele noua setari diferite (inclusiv una in care controlul este complet dezactivat) de la un buton pozitionat pe
tunelul median.
Ok, chiar si cu un curs sever de pilotaj la activ, tot nu il vei putea bate pe
Schumi, dar ceva ne spune ca vei fi al naibii deaproape...