Constructorul italian intentioneaza sa produca o versiune Estate a modelului de mare succes
Fiat 500, care sa concureze cu
MINI Clubman. Aceasta va fi inspirata de modelul similar din anii 60 (foto 4) si ar putea prelua si numele de
Giardiniera.
Asa cum se observa in fotografiile de fata, viitorul break torinez nu se va baza pe inovatii folosite de rivalul de la MINI, cum ar fi cele doua usi de acces in portbagaj sau a doua portiera de pe partea dreapta, ci va avea un haion clasic si practic.
Prin prelungirea plafonului, noul Giardiniera va oferi un spatiu la cap marit pentru pasagerii din spate, iar volumul spatiului destinat bagajelor va spori si el.
Fiat va incerca sa mentina costurile de dezvoltare si productie cat mai reduse prin folosirea aceleiasi parti frontale si aceluiasi ampatament de pe hatchback. In plus, consola spate ar putea fi usor marita, partea posterioara mai ridicata, in timp ce pe plafon vor fi montate doua sine cromate prin care sa se diferentieze noul model.
Fiat Giardiniera nu va fi primul 500 break din istoria marcii.
Carosierul milanez Castagna a prezentat luna trecuta la Salonul Auto de la Geneva versiunea "Woody Wagon" , un break care se caracteriza prin numeroasele insertii din lemn.
In ceea ce priveste gama de motorizari, aceasta va fi imprumutata de la Fiat 500 si va cuprinde o varianta pe benzina entry-level de 1,2 litri/69 CP, una mai puternica de 1,4 litri/100 CP, precum si un diesel 1.3 Multijet/75 CP. De asemenea, Fiat ia in calcul si o versiune performanta Abarth a break-ului 500, dar numai daca va fi suficienta cerere pentru ea.
Noul Fiat 500 Giardiniera va fi lansat pe piata undeva in 2010. Pana atunci, urmatorul Fiat 500 care va aparea va fi varianta Cabrio (foto, schita) si va fi dezvaluita anul viitor, la Geneva, urmand sa ajunga in show-room-uri cel mai tarziu in vara lui 2009.