© 2024 Auto.ro
Incepand cu luna martie sistemul Start/Stop va fi preluat de Fiat, fiind inclus in dotarile modelului Fiat 500. Tehnologia Start/Stop dezvoltata de Bosch duce la scaderea cu pana la 5% a consumului de combustibil si implicit al emisiilor de dioxid de carbon.
Astfel, Bosch va livra catre producatorul italian de autovehicule starterul, sistemul de control al motorului, precum si senzorul pentru acumulator. Bosch produce sistemul Start/Stop din anul 2007, iar pana in acest moment, a livrat peste 500.000 de startere pentru BMW si Mini.
Pentru inceput, acest sistem va fi incorporat modelului Fiat 500, alaturi de cutia de viteza automata Dualogic si motorul pe benzina de 1,2 l. In 2009, producatorul italian intentioneaza sa preia aceasta tehnologie si pentru fabricarea altor modele. Bosch a adaptat durata de viata a starterului la numarul semnificativ de porniri a motorului carora acesta trebuie sa le faca fata. Electromotorul si sistemul mecanic de cuplare asigura pornirea sigura si silentiosa a motorului.
Sistemele Start/Stop opresc automat motorul atunci cand autovehiculul se afla in stationare, de exemplu la semafor. In momentul in care soferul actioneaza ambreiajul pentru a cupla intr-o treapta de viteza, motorul este repornit automat.
Testele comparative efectuate de Bosch au demonstrat faptul ca sistemele Start/Stop reduc consumul de combustibil si implicit emisiile de dioxid de carbon cu pana la 5%, in conditiile Noului Ciclu European de Rulare (NEDC). Mai mult, la deplasarea in spatiul urban, economia de combustibil ajunge pana la 8%.
In plus, spre deosebire de alte tehnologii, ele pot fi utilizate si pentru pornirea la rece a motoarelor Diesel.