Dupa mai multe informatii de-a lungul timpului si un scurt
preview, italienii au lansat
modelul Linea, un concurent de seama pentru alte
sedan-uri de buget, atat de populare in
Europa Centrala si de Est.
Cu o lungime de
4,56 m, inaltime de 1,5 m si un
portbagaj de 500 de litri,
Linea va concura si Logan, cu toate ca la pretul de
12.550 euro (DDP) ii cam da castig de cauza mandriei noastre nationale.
Berlina italiana vine din
Turcia, unde
Fiat a intrat intr-un parteneriat cu
Tofas, fiind asamblata intr-o
fabrica din Bursa, cu o cadenta anuala de aproximativ
60.000 de unitati.
Mai tarziu productia va fi extinsa, Linea urmand sa devina o
masina globala, mai ales cand vor fi deschise noi capacitati in
Brazilia,
Rusia,
China, respectiv
India.
In ceea ce priveste designul, inlocuitorul (la un moment dat) lui
Albea se prezinta foarte bine.
Caroseria este dominata de partea frontala, aproape identica cu cea de pe
Grande Punto, dar mai sunt de notat si alte elemente, cum ar fi
suprafatele vitrate mari, frumos “taiate”,
curbura de coupe a pavilionului sau
spatele inalt si masiv.
Inaltimea si latimea (1,73 m) au valori peste medie si ascund un habitaclu generos, cu un “mobilier” corect asamblat. Designul reusit al exteriorului este completat de cel al interiorului, lucru mai putin obisnuit in aceasta clasa.
Peninsularii au reusit sa ne surprinda si cu motorizarile. Pentru inceput vor fi disponibile doua: o benzina de
1,4 litri de 77 CP si un diesel de
1.300 cmc, capabil de
90 de cai. Nimic special pana acum, dar Fiat mai are cel putin doi asi in maneca. Primul suna foarte bine –
motor turbo pe benzina, cu 16 supape, bazat pe cel de 1,4 litri, ce va dezvolta 120 CP.
Tot despre acesta sunt cateva zvonuri ca va fi disponibil si intr-o versiune de
150 CP. De asemenea, a mai fost confirmat un propulsor ce va functiona cu
carburant mixt, botezat
1.9 Flexfuel, de 130 CP.
Linea va fi disponibil in Romania la sfarsitul lunii iunie.