rss

Fiat Linea vine din Est

  1. 05/05/2007
  2. Tags: Fiat, Linea
Dupa mai multe informatii de-a lungul timpului si un scurt preview, italienii au lansat modelul Linea, un concurent de seama pentru alte sedan-uri de buget, atat de populare in Europa Centrala si de Est.

Cu o lungime de 4,56 m, inaltime de 1,5 m si un portbagaj de 500 de litri, Linea va concura si Logan, cu toate ca la pretul de 12.550 euro (DDP) ii cam da castig de cauza mandriei noastre nationale.

Berlina italiana vine din Turcia, unde Fiat a intrat intr-un parteneriat cu Tofas, fiind asamblata intr-o fabrica din Bursa, cu o cadenta anuala de aproximativ 60.000 de unitati.

Mai tarziu productia va fi extinsa, Linea urmand sa devina o masina globala, mai ales cand vor fi deschise noi capacitati in Brazilia, Rusia, China, respectiv India.

In ceea ce priveste designul, inlocuitorul (la un moment dat) lui Albea se prezinta foarte bine. Caroseria este dominata de partea frontala, aproape identica cu cea de pe Grande Punto, dar mai sunt de notat si alte elemente, cum ar fi suprafatele vitrate mari, frumos “taiate”, curbura de coupe a pavilionului sau spatele inalt si masiv.

Inaltimea si latimea (1,73 m) au valori peste medie si ascund un habitaclu generos, cu un “mobilier” corect asamblat. Designul reusit al exteriorului este completat de cel al interiorului, lucru mai putin obisnuit in aceasta clasa.

Peninsularii au reusit sa ne surprinda si cu motorizarile. Pentru inceput vor fi disponibile doua: o benzina de 1,4 litri de 77 CP si un diesel de 1.300 cmc, capabil de 90 de cai. Nimic special pana acum, dar Fiat mai are cel putin doi asi in maneca. Primul suna foarte bine – motor turbo pe benzina, cu 16 supape, bazat pe cel de 1,4 litri, ce va dezvolta 120 CP.

Tot despre acesta sunt cateva zvonuri ca va fi disponibil si intr-o versiune de 150 CP. De asemenea, a mai fost confirmat un propulsor ce va functiona cu carburant mixt, botezat 1.9 Flexfuel, de 130 CP.

Linea va fi disponibil in Romania la sfarsitul lunii iunie.
Vizualizari: 1021