Aseara, in cadrul unui eveniment ce a avut loc in Sardinia,
Fiat a lansat
Qubo, un
automobil pentru pasageri derivat din
vehiculul comercial usor
Fiorino. Rezultat al colaborarii dintre grupul italian si
PSA,
Fiorino Qubo va avea doi fratiori de origine franceza,
Citroen Nemo si
Peugeot Bipper.
Cu o lungime de 3,95 metri, o latime de 1,71 metri, o inaltime de 1,73 metri, cinci locuri, o capacitate a portbagajului de 650 litri (2.500 litri cu bancheta rabatata) si o raza de virare mai mica de 10 metri,
Fiat Qubo este un
minivan compact.
Gama de motorizari nu este deloc una bogata, italienii oferind numai doua propulsoare. Este vorba despre un agregat de 1.4 litri pe
benzina, care dezvolta 73 CP si un
diesel de 1.3 litri cilindree si 75 CP, ambele capabile de o viteza maxima de 155 km/h. "Doi" pare sa fie cifra de ordine pentru acest
automobil, intru-cat doua sunt si variantele cutiilor de viteze intre care potentialii clienti pot alege, una manuala cu cinci rapoarte si una automata, cu sase trepte, si tot doua versiunile de echipare:
Active si
Dynamic.
Cu un rezorvor in care intra 45 de litri si un consum mixt de 7 l/100 km pentru "benzinar" si 4,5 l/100 km pentru versiunea pe
motorina,
Fiat Qubo se lauda cu o autonomie de 650, respectiv 1000 de kilometri.
Prin noul model lansat,
Fiat spera sa "fure" din clientii de vehicule mici cum ar fi
Renault Modus si
Nissan Note, dar priveste si spre clientii de compacte.
Fiat si-a propus sa comercializeze 20.000 de unitati in primul an, preturile variind intre 12.500 si 14.000 de euro cu TVA inclus.
Noul model va fi disponibil pe piata romaneasca la inceputul anului viitor, iar pretul, conform oficialilor Autoitalia - importatorul Fiat in Romania - citati de Mediafax, ar putea fi mai mic decat cel anuntat de producator.
Lorenzo Sistino, directorul general executiv al
Automobile Fiat, a afirmat ca
Fiat Fiorino Qubo nu va avea o versiune cu sapte locuri si nici una cu
tractiune integrala, insa pe unele piete ar putea fi dotat cu instalatie de gaz natural comprimat.