rss

FIAT si BMW, prieteni la... una mica

  1. 30/07/2008
  2. Tags: Isetta

Tragediile nascute din ororile celui de-al doilea razboi mondial se cunosc foarte bine si nu mai trebuiesc reamintite, insa, fortand un pic nota, se poate spune ca anii de rascruce ce au urmat teribilei conflagratii au produs si lucruri bune.

De exemplu, saracia si economiile la pamant din tarile invinse le-au invatat cum sa faca masini mici, ieftine si economice, adica acele produse care ne-ar putea salva si acum...

Criza petroliera poate face la fel de mult rau economiei mondiale precum un razboi, iar vechile nevoi incep sa trezeasca in constructorii auto pasiuni pe care lumea le credea de mult uitate. Spre exemplu, BMW si FIAT se gandesc sa creeze o noua generatie de “bubble-car”-uri – acele masinute ce pareau mai degraba derivate din aparate casnice decat dintr-un mijloc de transport autopropulsat, ce inca fascineaza si azi.

Un consum mediu de sub 2,5 litri/100 km poate parea o utopie de la o masina produsa la Munchen, insa nu uitati ca, acum mai bine de jumatate de secol, BMW il producea pe Isetta.

Si, din cate se pare, il va produce din nou, daca zvonurile privind crearea unui joint-venture cu FIAT in vederea dezvoltarii unui automobil supereconomic se vor dovedi adevarate.

Urmasul celebrei masini cu portiera acolo unde ar fi trebuit sa fie motorul il va avea ca var pe succesorul nu mai putin celebrului Topolino, o masina deja confirmata de boss-ul torinezilor , Sergio Marchionne (daca doriti sa va faceti idee despre cum va arata, aruncati un ochi peste conceptul Phylla ).

Noua Isetta – ca si noul Topolino de altfel – ar putea avea un consum mediu de doar 2,35 litri/100 km, rezolvand sacaitoarea problema a emisiilor de dioxid de carbon pe care UE-ul le vrea extrem de reduse peste numai cativa ani.

Deocamdata nu stim ce motor va fi eroul de sub capotele celor doua microcar-uri, dar agregatul de 900 cmc cu doi cilindri al lui FIAT (ce a debutat pe Panda Aria anul trecut la Frankfurt) ar putea fi candidatul ideal; totusi, se pare ca BMW are in vedere si un diesel de dimensiuni liliputane.

Oricare va fi decizia, am putea asista in 2010 la intoarcerea unei noi pagini de istorie. Si, de aceasta data, nimeni nu va muri din asta...

Vizualizari: 1359