Five by five
- 07/01/2007
-
Tags:
Citroen C4 Picasso, EuroNCAP
Nu e nimic laudabil in a avea trei monovolume compacte in gama doar de dragul de a fi singurul constructor din lume cu o asemenea oferta, dar aceasta expresie, folosita in radiocomunicatii pentru a puncta perfectiunea unui semnal, poate fi utilizata si de Citroen pentru a marca lansarea lui C4 Picasso cu cinci locuri.
Francezii insista ca o noua familiala era absolut necesara in gama sa de la nivelul
segmentului C, modelul aici de fata urmand a se incadra perfect intre mai vechiul
Xsara Picasso si
C4 Picasso cu 7 locuri, ultimul urmand a primi numele de (cum altfel)
Grand Picasso.
Francezii aduc aminte in comunicatul de presa ca C4 Picasso este construit pe platforma lui Grand Picasso, masina care a obtinut
5 stele la testele EuroNCAP, ceea ce inseamna ca structura de rezistenta si cele
7 airbag-uri oferite standard vor fi aproape sigur suficiente pentru o repetare a acelei performante.
Privind
potentialul dinamic al masinii insa, ai putea spune ca au exagerat: cel mai puternic motor, un
2 litri pe benzina cu 16 supape, dezvolta
143 CP, in timp ce capul de afis al versiunilor pe motorina este tinut de un propulsor de aceeasi cilindree, cu
138 CP (se mai ofera un „benzinar” de
1,8 litri si 127 CP si un
diesel de 1,6 litri si 110 CP). Pe de alta parte insa, nu poti risca nimic intr-o excursie care se vrea a fi, eh, una „five by five”...