rss

Ford a lansat noul Taurus SHO

  1. 11/02/2009
  2. Tags: Ecoboost, Ford, Mondeo, Taurus SHO

Gigantul din Detroit a refuzat pana acum ajutorul guvernului american si, daca privim lucrurile din perspectiva ultimelor modele lansate, intelegem si de ce: ecologist convins sau fan al unui parfum cu cifra octanica ridicata, consumatorul american nu are cum sa nu le introduca pe lista celor dezirabile.

Mai ales pe ultimul sosit in gama, Taurus SHO.

Acest nume a capatat statutul unei mini-legende in SUA oarecum dintr-un "accident": prima generatie a luat nastere in momentul in care Ford a dorit sa foloseasca cumva motoarele comandate la Yamaha pentru un coupe pregatit sa concureze cu Pontiac Fiero (fostul numar doi mondial a renuntat la proiect inca din primele faze de dezvoltare).

Acestea au ajuns in 1989 sub capota benignului Taurus, iar rezultatele s-au vazut imediat: cei 220 CP impingeau sedanul pana la 100 km/h in vreo 6.8 secunde si ii permiteau atingerea unei viteze maxime de circa 230 km/h. Sunt valori bune si in zilele noastre, dar acum doua decenii erau cu totul speciale; ca atare, desi Ford planuia sa fabrice masina doar in anul de debut, cele 15.000 de comenzi ferme (ulterior onorate) i-a obligat pe americani sa reinnoiasca contractul cu Yamaha.

In final, in cei 10 de ani de productie, Taurus SHO a atras peste 100.000 de consumatori, mare parte dintre acestia membrii activi ai unor fan-club-uri imprastiate de-a lungul si de-a latul intregului teritoriu SUA.

Din pacate, ultimii ani nu au fost la fel de straluciti, modelul pierzand din popularitate pana la un nivel la care Ford a luat decizia sa intrerupa productia si sa nu mai fabrice versiuni SHO pentru cea de-a patra generatie Taurus.

Acum insa, dupa ce a reinviat numele care a stat pe cele mai vandute masini din SUA intre 1992 si 1996, Ovalul Albastru si-a luat inima in dinti si l-a repus in drepturi pe SHO. Iar noua masina pare suficient de "grea" - cel putin pe hartie - incat sa faca valuri pe o piata unde activeaza familiale de calibrul lui Audi S4.

De la distanta pare un simplu Taurus dotat cu pachet sport, iar noua europenilor ne va aduce aminte de un biet Mondeo, insa nu stiu daca in ultima vreme Ford a scos vreo masina careia sa i se potriveasca mai bine motto-ul "Aparentele inseala".

In spatele farurilor inguste si a grilei trapezoidale, americanii au pus la loc de cinste cea mai noua si mai moderna "jucarie" iesita din departamentul tehnic: noul EcoBoost V6 twin-turbo, agregatul cu injectie directa care demonstreaza ca inginerii Ford stiu sa obtina o multime de cai putere fara sa apeleze la capacitatile cilindrice ale unui propulsor de basculanta.

Nu mai putin de 365 CP si 475 Nm (cu 10 CP mai mult decat variantele instalate pe Ford Flex, Lincoln MKS sau viitorul Lincoln MKT) trebuie sa gestioneze cutia de viteze automata cu sase trepte SelectShift, care, spun yankeii, va "ciupi" acceleratia in momentul retrogradarilor de treapta (un soi de "heel-and-toe" similar cu cel realizat de tranmisia 7G-Tronic instalata pe C 63 AMG) si va tine turatiile motorului la un nivel ridicat chiar si atunci cand acul turometrului va matura zona rosie.

Si petrecerea data in cinstea fanilor dinamicii nu se incheie aici: mai departe, SelectShift trimite cuplul catre... toate cele patru roti, trenul de rulare fiind la randu-i complet recalibrat (Ford a inlocuit tot ce conteaza aici, de la amortizoare si arcuri la bare stabilizatoare si articulatii) si finalizat cu un set de roti cu jante de 19 inch.

In alta ordine de idei, desi in mod clar pastreaza atmosfera unui sedan de familie obisnuit, habitaclul lui Taurus SHO este decent garnisit cu piele de calitate superioara si, ici si colo, cu insertii din aluminiu natur - chestii care nu au voie sa lipseasca din dotarea unui produs dedicat taticilor vitezisti.

Care nu au cum sa il ignore macar dintr-un singur motiv: SHO este un adevarat chilipir in comparatie cu un sedan german cu performante similare, avand un pret stabilit la de doar 37.995 de $. Aruncati-l pe Mondeo...

Vizualizari: 1366