© 2024 Auto.ro
Ford Motor Company este, incepand de astazi, actionarul majoritar al fostului centru de productie auto Automobile Craiova, varsand inca de miercuri in contul statului roman cele 57 de milioane euro pentru 72,4 la suta din actiunile companiei craiovene.
Compania Ford intentioneaza ca la mijlocul anului 2009 sa lanseze la uzina de la Craiova productia vehiculului comercial Transit Connect, a anuntat cu putine minute in urma presedintele companiei Ford Europa, John Fleming, cu prilejul ceremoniei de semnare a actelor prin care Ford a preluat in mod oficial Automobile Craiova.
Finalizarea tranzactiei a avut loc in cadrul unei ceremonii desfasurate la sediul fabricii din Craiova, prin semnarea documentelor oficiale de catre Sebastian Vladescu, presedintele Comisiei de Privatizare a Automobile Craiova, si Lyle Watters, director de strategie la Ford Europa. La ceremonie au mai asistat presedintele Romaniei, Traian Basescu si primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu.
De asemenea, boss-ul Ford a precizat ca in 2010 la Craiova va incepe si productia unui automobil de clasa mica, care va fi produs exclusiv in Romania si va fi exportat in toata Europa. „Vom incepe transformarea fabricii de la Craiova aproape imediat”, a spus Fleming, care le-a adresat angajatilor uzinei salutul „Bine ati venit in familia Ford!” in limba romana.
„Aceasta fabrica se alatura altor sapte uzine de asamblare, precum si celor 13 fabrici de productie de motoare, transmisii, turnare, forjare, matritare, piese si componente (incluzand companiile joint venture) din intreaga Europa. Toate intreprinderile noastre se definesc prin cele mai ridicate standarde de calitate si eficienta. Printr-o investitie de 675 milioane de euro, suntem hotarati sa transformam uzina din Craiova intr-un centru de productie auto de ultima generatie, competitiv la nivel international”, a spus Fleming.
Conform unui comunicat al companiei, pentru a asista integrarea completa a fabricii din Craiova in Sistemul Ford Production, Ford Europa a desemnat o echipa manageriala care va lucra alaturi de managementul actual al uzinei. Aceasta va lucra sub conducerea directa a lui Dioni Campos, care are o experienta foarte bogata in acest domeniu. El va fi presedintele Ford Romania SA, caruia ii va raporta intreaga echipa manageriala existenta.
Ford a agreat cu clientii actuali ca fabrica sa continue productia de masini, motoare si transmisii cel putin pana la sfarsitul anului 2008. In plus, Ford s-a angajat sa onoreze toate obligatiile sale legale in Romania referitoare la productia de piese de schimb pentru vehiculele construite anterior la fabrica si care se afla inca in uz.
In curand vor incepe lucrarile pentru modernizarea fabricii. Proiectele, care urmeaza sa fie implementate progresiv, includ automatizarea unor linii de productie existente in sectia presaj, retehnologizarea si modernizarea sectiei caroserii, modernizarea si extinderea capacitatii si flexibilitatii sectiei vopsitorie si, nu in ultimul rand, dotarea zonelor de finisaj si a platoului de retus ale sectiei montaj general cu echipamente noi.
Americanii de la Ford s-au angajat sa dubleze numarul angajatilor de la Craiova, de la 3.900 in prezen,t la 7.000 - 9.000 de persoane si sa investeasca un miliard de euro in Romania pana in 2011. Oficialii Ford au anuntat ca 90% dintre masinile produse la uzina de la Craiova vor fi exportate.
Automobile Craiova are un capital social de circa 12,5 milioane de euro. Statul roman detine, in mod indirect, controlul asupra Automobile Daewoo Craiova, prin intermediul Automobile Craiova, la care este actionar majoritar.
La sfarsitul lunii august 2006, statul roman a cumparat pachetul de 51% din actiunile Automobile Daewoo Craiova detinut de compania coreeana Daewoo Motor Co, pentru 60 de milioane de dolari.
Presedintele Traian Basescu a semnat, in 17 februarie, decretul pentru promulgarea Legii de privatizare a Societatii Comerciale Automobile-Craiova, act adoptat, la inceputul lunii, in plenul Camerei Deputatilor.
Preluarea propriu-zisa a societatii craiovene de catre Ford Europe a intarziat aproape un an, dupa ce Comisia Europeana a deschis, in toamna anului trecut, o investigatie cu privire la aceasta privatizare.La sfarsitul lunii februarie, Comisia Europeana a solicitat Romaniei sa recupereze suma de 27 de milioane de euro, reprezentand ajutor ilegal in cazul privatizarii companiei Automobile Craiova.