Aceste constatari vin chiar de la
cele mai inalte niveluri ale conducerii Ford (inclusiv de la presedintele
Bill Ford), care este dezamagita de pasii extrem de inceti pe care
numarul trei mondial i-a facut in ultima vreme atat in aceasta directie, cat si in cea a
vehiculelor “verzi”.
Aceste
doua probleme sunt deja privite ca principale cauze ale scaderii dramatice a vanzarilor companiei pe
piata din SUA, acolo unde s-a vazut depasita chiar si de catre
Toyota.
Intr-un recent
discurs tinut in fata unui
grup de oameni de afaceri si a unor lideri din
sectorul public despre
planul de restructurare al companiei pe care o conduce, Bill Ford a declarat ca singurul sau regret in aceste momente este acela ca “nu ne-am miscat mai repede catre viitor”.
De asemenea, stranepotul marelui
Henry Ford acuza dezvoltarea lenta a tehnologiilor alternative (directie in care
japonezii in general si Toyota in special exceleaza), fapt care ii pune pe cei de la Ford (si ceilalti doi giganti din
Detroit) in ipostaza de fi priviti drept
ucigasi ai planetei.
Problema a fost insa pusa cel mai clar de presedintelui sindicatului auto, Ron Gettelfinger: “Din pacate, exista o perceptie gresita potrivit careia Big Three nu construiesc decat mari consumatoare de benzina, iar Toyota este o divizie a lui Greenpeace”.
Cand produci un milion de megacamionete
F-150 pe an (toate echipate cu
motoare V8) si alte cateva
sute de mii de SUV-uri la fel de generos dimensionate mecanic, in timp ce Toyota prefera sa piarda bani cu
Prius pentru a dovedi cat de dedicata este salvarii planetei, e greu sa fi privit altfel, Ron…