© 2024 Auto.ro
In prezent, Ford ofera pe SUV-ul sau compact un motor turbodiesel de doi litri cu 136 CP si 340 Nm, conectat in exclusivitate la o cutie automata cu sase trepte.
Desi nu face eforturi monumentale de a misca masina din loc si, in acelasi timp, se multumeste cu doar 5,3 litri de combustibil la “suta”, exista destui potentiali clienti care si-ar dori ceva mai mult de la Kuga. Dorinta le va fi indeplinita la Paris, locul de debut al unui adevarat Kuga “ST”.
Chiar daca nu se va numi asa, masina va dovedi ca, din punct de vedere mecanic, ar putea primi fara probleme botezul temutului logo: sub capota vom da peste propulsorul Duratec de 2,5 litri supraalimentat de pe Focus ST, usor detunat la 197 CP si 320 Nm.
Dusa va fi si cutia automata cu tot cu comoditatea ei: transmisia catre cele patru roti va fi facuta standard de catre o cutie manuala cu sase trepte, ce va grabi deschide calea catre acceleratii rapide si o viteza maxima limitata electronic la 210 km/h.
Consumul, evident, nu va mai fi la fel de mic – se aude de 9,9 litri/100 km –, mai ales daca se va opta pentru cutia automata in cinci trepte (caz in care acesta sare la 10,4 litri/100 km); totusi, sincer, chestia asta ne lasa rece.
Mai ales ca un Kuga atat de special va... arata atat de special, stilistii lui Ford primind mana libera sa se “joace” putin cu exteriorul si habitaclul SUV-ului. Culoarea “Alb Arctic”, kit-ul de caroserie inspirat de designul conceptului Iosis X (bosaje latite, bumper frontal cu prize de aer “sanatoase”, finisari in crom peste tot si un set de praguri evazate), jantele de 20 de inch si garda la sol cu 50 mm mai mica vor fi principalii vinovati de lasarea audientei cu gura cascata.
Cine va avea ocazia trebuie insa sa dea “o tura” si pe la interior, acolo unde se va putea “scufunda” in scaunele tapitate cu piele Nappa in timp ce ochii vor fi ocupati cu studierea finisarilor Piano Black. Scump, da’ face...