Desi greu incercat pe plan financiar, numarul trei mondial
(un constructor care are de aparat, printre altele, renumele unora
dintre primii producatori din lume care a implementat cu succes liniile
de asamblare si, pana in prezent, singurul de peste Ocean care a castigat un titlu la general la Le Mans) se afla inca inaintea lui Toyota in ceea ce priveste bugetul alocat departamentului de cercetare-dezvoltare.
De fapt, banii destinati acestui compartiment sunt atat de multi,
incat Ford reuseste sa se plaseze pe locul doi in timpul companiilor la
nivel mondial, fiind depasit doar de megaconcernul farmaceutic
Pfizer.
Cat de mare este totusi? Ei bine, trebuie sa stiti ca
Ford cheltuieste anual in jur de 8 miliarde de dolari, adica mai mult decat
Johnson & Johnson sau
Microsoft, adica companiile plasate in clasamentul general pe locruile trei, respectiv patru.
Cheltuieste totodata mai mult decat un constructor obisnuit sa seteze trend-ul in ceea ce priveste noile tehnologii aplicate masinilor, proaspat redenumitul
Daimler AG, care, cu 7,34 miliarde de $ este primul loc doar in
Europa.
Din pacate, acesta este unicul continent cu adevarat important in care Ford isis arata cu adevarat fortele. Aproape fiecare model lansat de la
Focus 2 incoace, chiar si excelentul
S-Max, are succesul garantat de o calitate a fabircatiei foarte buna si de o doza consistenta de distractie sosita in momentul pozitionarii in spatele volanului.
De cealalata parte a
Atlanticului insa, numarul doi din
Detroit are serioase probleme, iar imensul sau buget – cu care se pot finanta, printre altele, 11 echipe de
Formula 1 cu doua masini si una de rezerva, cu propriul departament de dezvoltare al motoarelor si sasiului, plus salariile pilotilor – pare sa nu se justifice de nici un fel.
Pe de alta parte, e greu sa pui la indoiala judecata unora care fac masini de succes de peste 100 de ani. Si apoi, oricum se stie ca timpul le rezolva pe toate…