Numarul trei mondial doreste sa construiasca anul acesta aproximativ
2 milioane de masini in Europa (cu circa
150.000 mai multe ca anul trecut), iar pentru aceasta are nevoie ca de aer de inca o
facilitate de productie.
Ca urmare, americanii au pus ochii pe fabrica de la
Craiova, una din posibilitatile cele mai fezabile de atingere a acestui obiectiv.
Fara
uzina din Oltenia, Ford ar fi nevoit sa oblige celelalte
unitati de productie sa lucreze la o capacitate de 110%, tradusa prin
costuri mai mici,
profituri mai mari, dar si posibile (si costitsitoare)
probleme de calitate a produselor.
De aceea, concernul din Detroit spera ca guvernul roman sa accepte oferta de achizitie a fostei fabrici Daewoo, desi pe fir inca se mai afla ofertanti de calibrul lui GM. “Avem nevoie de capacitatea de productie de 150.000 de masini de la Craiova, pe care o putem extinde eventual la 200.000 de masini, conform planului de depasire a pragului de 2 milioane de autovehicule realizate anual”, a declarat John Fleming, presedintele Ford Europe.
De partea cealalta,
AVAS va procesa toate ofertele constructorilor ramasi in cursa de achizitie a uzinei dupa
5 iulie, data limita la care acestea pot fi depuse.
Se pare ca totul se va decide intre GM si Ford, dar ultimul pare avantajat datorita faptului ca celalalt a refuzat sa includa in calculele sale facilitatea de la
Craiova acum cinci ani, atunci cand s-a hotarat ce se va pastra si ce nu din defunctul
constructor coreean.
Zvonul este intarit inclusiv de o sursa anonima din cadrul industriei autohtone: “Problema se pune asa: daca nu ai cumparat fabrica atunci, de ce te-am crede acum?”. Poate pentru ca in
cinci ani se schimba multe, inclusiv o schimbare de lider mondial?