© 2024 Auto.ro
Lincoln traverseaza o perioada de tranzitie similara cu cea pe care a avut-o de parcurs Cadillac in urma cu cativa ani de zile, la finalul careia marca de lux a grupului Ford trebuie sa ingroape definitiv imaginea de fabricant dedicat varstei a treia si sa devina una din favorite printre grupurile tinerilor manageri.
Sedanul MKS si crossover-ul compact MKX au pasit cu dreptul pe noul drum, insa acum Lincoln are nevoie de o noua nava-amiral – versiunea de serie a conceptului MKT.
Prezentat anul acesta la Salonul Auto de la Detroit, uriasul crossover a primit o multime de aplauze din partea publicului si a specialistilor, fapt care le-a dat curaj celor de la Ford in vederea realizarii unei versiuni de serie.
Alta data aleasa de majoritatea gangsterilor de pe ambele Coaste in ciuda evidentelor lacune tehnlogice pe care le avea in comparatie cu concurentii europeni, masina de lux Lincoln se va debarasa complet de aceasta imagine in momentul in care MKT va sosi pentru a scoate in evidenta cele mai noi realizari ale departamentului de cercetare-dezvoltare Ford, inclusiv motoarele EcoBoost si sistemele de entertainment Sync.
La ingroparea trecutului va pune umarul si designul, complet diferit de ceea ce stiam noi despre Lincoln – modelul de serie va pastra profilul masiv si calandrul proeminent, precum stalpii C foarte masivi – si totodata oarecum familiar multumita surselor de inspiratie MKS si MXK.
Mai mult un mijloc de transport pentru familiile instarite decat oaza de liniste a unui milionar implicat in afaceri mai mult sau mai putin curate, MKT este un vehicul ce poate fi folosit in aproape orice ocazie, oarecum periculos de aproape de capcana produsului bun la toate (care in final aproape ca l-a devorat pe Mercedes R-Klasse).
Declaratia lui Mark Fields, presedintele Ford America, confirma intr-un fel temerile noastre: “MKT va oferi confortul unui sedan de lux, spatiul si flexibilitatea unui crossover si performantele unui sedan sportiv, multumita motorului EcoBoost. In acelasi timp, acest amestec perfect de performante si putere este impachetat intr-un design elegant care a devenit practic sinonim cu masinile moderne Lincoln”.
Daca americanii vor reusi acolo unde au ratat nemtii ramane de vazut, dar cel putin din punct de vedere tehnic par in sfarsit sa inteleaga viitorul: MKT va avea sub capota doua agregate V6 mici (pentru standardele lor) si eficiente, cel de top fiind la fel de performant ca oricare contracandidat de pe Batranul Continent.
Propulsorul de baza are 3,7 litri, 270 CP si 360 Nm, fiind preluat de la sedanul MKS; vedeta incontestabila la acest capitol va fi totusi noul V6 EcoBoost de 3,5 litri, supraalimentat cu doua turbine pentru a trimite la roti 340 CP si 460 Nm. La fel de puternic ca marile motoare V8 din gama Ford dar mult mai modern (patru supape pe cilindru, tehnologia injectiei directe), agregatul consuma cu 20% mai putin combustibil si are emisii poluante cu 15% mai mici decat un motor aspirat cu performante similare.
De fapt, numarul patru mondial este atat de multumit de realizarea sa, incat va produce nu mai putin de 750.000 de masini echipate cu motoare EcoBoost pe an incepand cu 2014.
MKT nu va fi insa modern doar sub capota, ci si in habitaclu. Sistemul de comunicare si entertainment complet integrat Sync, dezvoltat impreuna de Ford si Microsoft va fi probabil marea vedeta aici, permitand celui de la volan sa comande prin intermediul vocii functionarea telefonului mobil sau a dispozitivelor portabile de redare a muzicii.
Pe langa el, noul sistem de navigatie pus la punct de concernul din Detroit, tehnologia de eliminare a unghiului mort din oglinzile retrovizoare si sistemul de asistenta la parasirea benzii de rulare vor plusa in directia confortului clientilor Lincoln, ce vor invata rapid ca acest cuvant nu se refera doar la niste suspensii moi si o cutie de trabucuri dosita in compartimentul banchetei din spate.