© 2024 Auto.ro
Tunerul american Roush nu se pricepe doar sa faca din modele Mustang adevarate rachete sol-sol, ci si sa tina pasul cu schimbarile privind legislatia mediului inconjurator sau cu cele referitoare la piata combustibililor fosili.
Iar un bun exemplu in acest sens este si mastodontul din imagine – un Ford F-250 modificat sa consume propan pe care Roush la prezentat la Salonul International al Constructorilor din Las Vegas.
Propanul costa in Statele Unite cu 5% pana la 30% mai putin decat benzina si, in plus, este un combustibil cu emisii poluante mai reduse. Compania lui Jack Roush s-a mai folosit de avantajele acestui gaz si acum vreo doi ani, cand a modificat un Ford F-150 , insa aceasta este prima aplicatie in segmentul camionetelor heavy-duty.
Dar sa nu mai lungim vorba si sa intram “in paine”, incepand prin a spune ca uriasul Ford emite cu 20% mai putin oxid de azot si cu 60% mai putin monoxid de carbon, in conditiile in care performantele motoarelor au ramas aceleasi.
Disponibil in doua versiuni de transmisie – 4x2 sau 4x4 –, Ford F-250 Roush poate avea sub capota minimum 300 CP/495 Nm si maximum 362 CP/881 Nm, cel mai puternic avand capacitatea de a tracta o greutate de peste 5,6 tone.
Setea agregatelor poate fi potolita de un rezervor gigantic, de aproximativ 235 de litri, montat in bena. El asigura masinii o autonomie de circa 805 km, insa clientii care doresc sa foloseasca intreaga suprafata a spatiului de incarcare pot opta pentru un rezevor de numai 117 litri, ce va reduce insa automomia la jumatate.
Apropo de clienti, acestia fie vor putea cumpara un F-250 cu propan gata asamblat de Roush, fie vor putea duce camioneta catre atelierele tunerului pentru modificare, kit-ul costand aproape 8.000 de $. Doritorii vor putea da primele comenzi incepand de poimaine, primele livrari urmand a avea loc in septembrie.