Varful de gama Focus va fi prezentat la Paris, dar pana atunci Ford a dat publicitatii
mai multe informatii ce vor tine fanii in priza. Cu toate acestea, se pare ca
unele date au doar caracter orientativ, pentru ca RS-ul inca mai este testat si exista posibilitatea ca ele sa se schimbe.
Bazat pe platforma actualului varf de gama, ST, RS n-a primit tractiunea integrala pentru care pasionatii au facut lobby, ci a ramas cu doar doua roti motrice.
In schimb,
a crescut puterea, iar multa putere pe rotile fata inseamna “torque steer” (influente in volan), care la randu-i influenteaza in mod negativ dinamica masinii.
Tocmai de aceea se lauda inginerii Ford cu
sistemul “RevoKnuckle”, menit sa elimine acest fenomen nedorit.
Sub denumirea pompoasa se ascunde un
diferential cu alunecare limitata, un echipament binevenit, mai ales ca pe asfalt trebuie sa ajunga
300 CP si 410 Nm.
RS accelereaza in mai putin de sase secunde pana la 100 km/h (si poate atinge o viteza maxima de 260 km/h), ceea ce inseamna ca in categoria hot hatch-urilor iar vor escalada ostilitatile, mai ales ca
si altii vin cu versiuni imbunatatite.
Pentru o stabilitate optima, noul RS va avea un
ecartament mai mare cu 40 mm, jante de 19 toli si pneuri de 235, dar si arcuri, amortizoare, respectiv bari anti-ruliu sport.
La inceputul vanzarilor, Ford Focus RS va fi disponibil in trei culori: verde, alb si albastru.
Interiorul va fi puternic personalizat, ne promit oficialii marcii, facand cinste logo-ului RS, ce are o traditie de 38 de ani in gama europeana Ford.
Galerie foto aici