Numarul trei mondial s-a vazut nevoit sa ordone retragearea catre ateliere a 37.000 de modele din seria F echipate cu motoare diesel, dupa ce cateva plangeri din partea unor clienti semnalau faptul ca masinile luau foc in zona tevii de esapament.
Cel putin trei consumatori au raportat faptul ca scurgerile de combustibil sau de ulei se aprindeau cand erau prinse in
filtrul de particule localizat in vecinatatea evacuarii camionetei.
Intr-unul din aceste cazuri,
defectiunea a capatat
tente tragi-comice cand un client din
Texas a dat foc unui
teren cu iarba in momentul in care a demarat in tromba pe sosea, focul fiind stins in cele din urma fara a se inregistra pagube sau
victime umane.
Efectul asupra imaginii celui mai vandut produs Ford va fi insa ceva mai grav, chiar daca americanii sunt gata sa inclouiasca orice defectiune pe loc si pe banii lor. Si asta deoarece masina care va cantari enorm in
procesul de revenire al celor din Detroit dupa pierderea de
12,7 miliarde de $ inregistrata anul trecut este deja la cea de-a doua rechemare in numai trei luni.
Din pacate, aceasta nu este singura problema care macina modelele seriei F. Navistar International Corporation, compania care furnizeaza motoarele pentru versiunile diesel, a intrerupt pentru o perioada procesul de livrare din cauza unor neintelegeri cu cei de la Ford.
Fabricantul din Detroit sfatuind dealerii sa intrerupa pentru moment vanzarea a 29.000 de masini echipate cu astfel de propulsoare pana cand
programul de management al acestora va fi updatat.
Deja
8.400 de consumatori care au cumparat deja o asemenea versiuni au fost notificati sa isi aduca masinile la dealeri pentru a li se face respectiva modificare.
Noua setare a chip-ului ii va permite sa actioneze cand detecteaza o
sursa de caldura neobisnuit de mare in zona filtrului de particule, micsorand puterea furnizata de propulsor si permitand soferului sa traga pe dreapta pana cand
agregatul de 6,4 litri clindree se raceste.