Ford renunta la Volvo si Mercury
- 24/04/2008
-
Tags:
Mercury, Volvo
Desi in urma vanzarii brand-urilor Aston Martin, Land Rover si Jaguar
si-a mai diminuat pierderile, Ford nu reuseste sa isi revina pe plan financiar. Pe piata americana "Ovalul Albastru" a inregistrat luna aceasta o noua
scadere semnificativa a vanzarilor, de 13%.
Acest lucru l-a determinat pe CEO-ul Alan Mulally sa caute noi cai de a reduce pierderile, pana acum fiind batute in cuie inchiderea mai multor fabrici si disponibilizari la uzinele din America de Nord.
Dar bomba deabia acum vine: dupa ce a "dat" cele trei marci britanice, Ford intentioneaza sa scape si de Volvo si Mercury. In acest caz, americanii ar ramane doar cu doua marci in portofoliu - Ford si Lincoln - plus actiunile de la Mazda. Deocamdata Mulally a refuzat sa faca comenatrii pe marginea acestui subiect, insa surse apropiate lui sustin ca aceasta este o optiune foarte serioasa.
Ford a achizitionat Volvo in 1998, cu 6.45 miliarde de dolari.