rss

Ford si GM vor construi impreuna transmisii/sisteme de propulsie?

  1. 05/08/2008
  2. Tags: Motoare, Transmisii


Cei doi giganti nu o duc prea bine, desi toata lumea credea ca dezastrul va fi evitat. GM tocmai a inregistrat pierderi de 15,5 miliarde, iar Ford vine puternic din spate cu vreo 8,7 miliarde. Putem, deci, sa spunem ca vremurile de restriste bat bine de tot la poarta celor doi constructori si, in mod logic, situatiile disperate cer masuri in consecinta.

Astfel, surse din interiorul celor doua companii - declarate a fi sigure - confirma faptul ca General Motors a abordat conducerea Ford acum aproximativ o luna. Mai mult, se pare ca de atunci au avut loc trei discutii, tema lor fiind o posibila colaborare in dezvoltarea de transmisii si sisteme de propulsie.

Daca cei doi bat palma nu se va inregistra o premiera, ci inca un episod, caci au mai colaborat la dezvoltarea unei transmisii automate cu sase rapoarte, folosita de multe produse ale celor doua companii.

In schimb, sustin analistii, Ford ar fi interesat de agregatele cu 4 cilindri, iar GM de tehnologia turbinelor si a sistemului de injectie directa folosite de principalul rival autohton.  
Nu putem uita nici de tehnologia mult asteptatului Volt, pentru care Ford n-are nici un "antidot", dar o intelegere cu GM ar rezolva si aceasta problema.

Una peste alta, subiectul din propozitie lasa de inteles ca cele doua companii ar putea colabora mai strans ca niciodata. Si prin asta ar face pasul pe care, cred eu, trebuiau sa-l faca de multa vreme, impreuna cu Chrysler.

Americanii sunt fascinati de propria lor imagine de super-putere mondiala si, cu toate acestea, sunt umiliti de japonezi de ani buni, si in propria lor ograda. Faptul ca Toyota a depasit intr-un final General Motors si s-a instaurat pe “tron” n-a fost o surpriza, cum n-a fost nici faptul ca Ford a fost dovedit de Volkswagen, ci semn ca s-a intrat in starea de normalitate a ultimilor 10-15 ani.
Stare pentru care americanii sunt responsabili si care putea fi evitata prin aceasta monstruoasa coalitie: Chrysler-Ford-General Motors.

In loc sa fi vanat profiturile mari, dar de moment (sa nu uitam ca “veriga slaba” de odinioara, Chrysler, avea profit de 5 miliarde USD cand a fuzionat cu Mercedes), mai bine fuzionau de acum 15 ani, se concentrau doar pe facut bani  pe termen lung (a se citi “se adaptau lumii auto moderne”) si erau si acum in top. Fara sa ne zica noua, europenilor, prea multe, dar in top.
Vizualizari: 875