Ford va introduce gama de motoare EcoBoost in 2010
- 29/10/2008
-
Tags:
Ecoboost, Europa, Ford, Motoare
Celor de la Ford, in Europa, le poti reprosa doar faptul ca gama de motoare pe benzina nu este tocmai competitiva. Sigur, agregatul turbo cu 5 cilindri, de 2,5 litri, este puternic, dar, la origini, este un motor Volvo, plus ca nu toti au bani de un varf de gama.
Astfel,
Ford a decis sa introduca pe Batranul Continent noua gama de motoare EcoBoost (cu injectie directa de benzina) incepand cu 2010.
Acest pas marcheaza si inceputul unui
downsizing, americanii vrand sa foloseasca la maximum
combinatia supraalimentare-cilindree mica, ceea ce aduce
mai multe avantaje: putere comparabila cu cea a motoarelor mari, aspirate, in conditiile in care consumul ramane la cote decente, iar impozitele sunt si ele considerabil mai mici.
In acest program Ford va investi 87 de milioane de euro, iar primul propulsor va fi versiunea de
1,6 litri, cu patru cilindri in linie, dotata cu turbina si injectie directa, cum am mai amintit, si care va fi livrata in mai multe trepte de putere.
De exemplu, Volkswagen ofera motorul TSI de 1.400 cmc, in functie de piata, in cinci trepte de putere (intre 122 si 170 CP), iar conform ultimelor informatii limita superioara va creste la 180 de cai pentru
noul SEAT Ibiza Cupra.
Deci, e clar ca Ford are mult de recuperat si de castigat de pe urma motoarelor EcoBoost. In primul rand,
clientii vor aprecia economia de combustibil crescuta (cu 20%), in al doilea rand e posibil sa plateasca mai putine taxe avand in vedere ca emisiile vor fi mai mici cu 15 procente, iar, in final, oferit fiind pe Fiesta, Focus, Mondeo, S-MAX si Galaxy, costurile de productie vor scadea, iar in aceasta perioada neagra din istoria companiei de peste Ocean orice ban in plus conteaza.