rss

Frankfurt 2011: Cele mai importante premiere "verzi"

  1. 26/08/2011
  2. Tags: audi a8 hybrid, bmw i3, bmw i8, Opel Ampera, Toyota Prius

Industria auto se pregateste de spectacol! Cu mic cu mare, constructorii auto isi pun la punct programul pentru editia cu numarul 64 a Salonului Auto de la Frankfurt, care isi va deschide portile la data de 15 septembrie.

Editia 2011 se desfasoara sub sloganul "Future comes as standard" ("Viitorul este o dotare standard"), cu trimitere clara catre solutiile eco dezvoltate de marii producatori auto.

Iata cele mai importante premiere care stau sub semnul ecologiei:

Printre creatiile viitorului se numara primele modele electrice dezvoltate de BMW, noile i3 si i8. Acestea vor fi prezentate sub forma de prototip si reprezinta replica verde a unei citadine si respectiv a unei sportive.

Pentru ca autonomia joaca un rol important, BMW i3 anunta 160 km de parcurs dupa o singura reincarcare a bateriilor, suficient pentru deplasarile urbane. Viteza maxima este limitata la 150 km/h.

De cealalta parte, noul i8 este un coupe hibrid, care preia motorul electric de 170 CP si 250 Nm al lui i3 si adauga un propulsor otto de 220 CP si 300 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h este efectuat in cel mult cinci secunde si atinge o viteza maxima limitata electronic de 250 km/h. In ciuda unor performante notabile, bavarezii anunta un consum de 2,7 litri de carburant la suta de km.

Surpriza Audi pentru Frankfurt a fost stricata de o serie de imagini spion, care au dezvaluit un prototip electric inedit, cu doua locuri. Denumit Urban Concept, modelul este construit la interior din fibra de carbon (CFRP) si ofera doua locuri, unul in spatele celuilalt. Urban Concept va avea si o varianta cabrio.

Publicul va avea ocazia sa vada si versiunea hibrida A6, echipata cu acelasi sistem de propulsie hibrida propus si pe SUV-ul Q5 Hybrid. Beneficiind de o putere totala 245 CP si un cuplu de 480 Nm, Audi A6 Hybrid accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,3 secunde si atinge o viteza maxima de 238 km/h. Consumul mediu este de doar 6,4 litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 146 g/km.

Standul casei auto din Ingolstadt va mai gazdui si lansarea noului A8 Hybrid, cu un consum mediu declarat de 6,4 litri la suta de kilometri si o viteza maxima de 235 km/h.

Solutia Volkswagen pentru marile aglomerari urbane va fi un concept de monopost electric, al carui nume nu a fost inca dezvaluit. Se pare ca acesta va emite mai putin CO2 decat XL1 Concept, care avea emisii de numai 24 de g/km.

Desi este echipat cu un motor cu combustie interna, consumul redus ii asigura un loc in categoria vehiculelor verzi. Este vorba de noul model Up, care are nevoie de numai 4,2 litri de combustibil pentru a parcurge suta.

Pe langa noile Astra GTC, Zafira Tourer si Combo, Opel va aduce la sindrofia din septembrie automobilul electric Ampera, recent premiat cu cinci puncte la testele  de siguranta Euro NCAP.

Fratele recarosat al lui Chevrolet Volt este echipat cu un sistem de propulsie electric ce dezvolta 150 CP si un cuplu maxim de 370 Nm. Autonomia garantata de baterii este de 80 de km, aceasta putand fi extinsa pana la 500 de km cu ajutorul unui generator cu motor pe benzina.

Chevrolet, in schimb, va incerca sa impresioneze publicul cu ajutorul conceptului Miray, care prefigureaza o sportiva de mici dimensiuni. Prototipul este propulsat de doua motoare electrice, ajutate de o unitate conventionala de 1.5 litri, supraalimentata, cu patru cilindri, conectata la o transmisie cu dublu ambreiaj.

Pionierul vehiculelor hibride, Toyota, va lansa noile Prius+ si Prius plug-in. Primul este un MPV cu sapte locuri, ce utilizeaza sistemul Hybrid Synergy Drive cu baterii litiu-ion, iar Prius plug-in reprezinta versiunea incarcabila la priza a hibridului Prius. Modelul utilizeaza tehnologia PHEV si vine cu un consum mediu de numai 2,2 litri la suta de kilometri.

Dupa ce a impresionat o lume intreaga cu Roadster, Tesla va lansa in toamna un crossover electric. Acesta va fi prezentat sub forma de prototip si anunta un model cu zero emisii, tractiune integrala si o transmisie cu doua trepte, o noutate absoluta in segmentul vehiculelor electricelor.

Vizualizari: 3542