Furnizorii intra la dieta
- 06/02/2007
-
Tags:
Consum de combustibil, Nissan
Mai precis componentele fabricate de ei, acuzate ca fiind prea grele de catre Nissan, constructorul nipon cerand in mod expres furnizorilor sai sa o lase mai moale in aceasta privinta.
Este deja un lucru binecunoscut ca in ultimele decade greutatea masinilor a crescut simtitor, crescand efortul depus de
anvelope si de
frane si suplimentand
consumul de combustibil.
Acum insa, unul dintre cei mai importanti
fabricanti auto mondiali a pus piciorul in prag si a cerut o
reducere a masei la viitoarea generatie de componente, care inca se afla in faza de proiectare.
In plus, conform declaratiilor
vicepresedintelui pe probleme de cercetare, tehnologie si inginerie la Nissan, Mitsuhiko Yamashita, ei trebuie sa se asigure ca
pierderea de greutate nu va insemna si pierderea de calitate sau rezistenta, componentele trebuind sa ramana din acest punct de vedere in
standardele normale.
„In ultimii 20 de ani, fiecare model nou a devenit mai greu ca cel de dinaintea lui. Ne-am simtit obligati sa punem punct acestei tendinte”, a declarat Yamashita.
Japonezul are dreptate: „
obezitatea” este un flagel tot mai periculos al
industriei auto, lucru dovedit si de un
studiu EPA realizat anul trecut, care atesta faptul ca
un vehicul recent de talie medie din SUA cantareste cu aproape 220 kg mai mult decat unul de aceeasi clasa fabricat acum 10 ani.
Intr-adevar, greu de ucis...