Istoria marcii
Lamborghini e simpla si porneste, ca multe altele in viata, de la orgoliile a doi oameni. Pe de o parte
Ferrucio Lamborghini, iar pe de alta parte
Enzo Ferrari.
Feruccio era proprietarul unei fabrici de
tractoare si nu avea niciun gand sa isi schimbe domeniul de activitate. Cum afacerile nu-i mergeau rau deloc, omul si-a cumparat un
Ferrari. La vremea respectiva, principala problema a masinilor
Ferrari era legata de calitatea slaba, astfel ca
Ferrucio i s-a plans lui
Enzo despre o problema la
ambreiaj. "Ce stie un constructor de tractoare despre
supercar-uri? Intoarce-te la ferma ta si lasa-ma pe mine sa ma ocup de masini!", i-a raspuns parintele
Ferrari.
Jignit de cuvintele lui
Enzo,
Ferrucio Lamborghini a plecat acasa, unde si-a reparat singur masina, folosindu-se de piesele unui
ambreiaj de
tractor. Acesta a fost primul pas facut de
Lamborghini pe lungul drum al
industriei auto. Pentru a evita neajunsul legat de calitatea de fabricatie,
Ferrucio Lamborghini a strans in jurul sau o echipa formata din cei mai buni
designeri si
ingineri auto ai vremii si, impreuna, au creat primul prototip:
Lamborghini 350 GTV. Modelul, dotat cu un
motor V12 de 3.5 litri, a fost prezentat publicului in 1963, la
Salonul Auto de la Torino. La acelasi eveniment, echipei i s-a alaturat
Carlo Anderloni, care devenise cunoscut dupa ce desenase cateva modele
Alfa Romeo.
Un an mai tarziu, pe poarta uzinei
Lamborghini iesea primul
automobil produs in serie:
350 GT. In 1964 a fost introdus urmasul
Lamborghini 400 GT, apoi
400 GT 2+2. In total, au fost produse 120 de
350 GT si 244 modele
400 GT si
400 GT 2+2, iar
Lamborghini si-a castigat renumele de a fabrica masini la fel de exclusiviste ca si
Ferrari, insa la preturi mult mai mici si de o calitate superioara. La acea vreme, pentru ca intre timp lucrurile s-au mai schimbat, iar masinile
Lamborghini au devenit la fel de scumpe ca si rivalele
Ferrari.
Pentru galerie foto completa
click aici.