rss

Game over! America in cifre, la final de 2008

  1. 06/01/2009
  2. Tags: Mercedes, MINI, recesiune, Sua, Subaru, Toyota

Aproape nimic nu a scapat viiturii provocate de catre recesiunea economica americana, ce aproape ca a distrus industria auto locala si a determinat companiile straine sa isi reconsidere complet strategiile pe 2009.

Practic, in afara de MINI si Subaru, toate marcile (si concernele din care fac parte) au terminat 2008 cu un minus mai mic sau mai mare, nici macar foarte atractivele rabaturi comerciale nereusind sa corecteze dezastrul inregistrat in ultimele sase luni la nivelul vanzarilor.

Asadar, singurii care rad la ora aceasta sunt liderii lui MINI si cei ai lui Subaru, gratie cresterilor de 28,6%, respectiv 0,3% inregistrate in 2008 comparativ cu rezultatele din 2007. Britanicii au vandut anul trecut in SUA ceva mai mult de 54.000 de masini, in timp ce niponii se lauda cu aproape 187.700 de unitati.

De partea cealalta, e jale mare: in conditiile in care un gigant de succes ca Toyota a finalizat 2008 cu un minus de 15,4% la nivelul vanzarilor, iar Honda cu un minus de 6,4%, nu  mai mira pe nimeni ca, spre exemplu, Chrysler si-a redus vanzarile din SUA cu peste o treime (-38,3%).

Intre timp, Ford si GM se "lauda" cu scaderi de peste 20% (-20,7%, respectiv -22,9%), iar marcile de lux au avut si ele diminuari importante: Audi cu 6,1%, BMW cu 15,2%, Cadillac cu 24,9%, Lexus cu 21%, Mercedes cu 11,2% si Porsche cu 25%.

Vizualizari: 1049