Pregatirile pentru lansarea versiunilor cu
propulsii hibride ale lui
Chevrolet Tahoe si
GMC Yukon sunt in plina desfasurare, insa
numarul unu din Detroit s-a gandit ca nu ar fi rau sa mai faca putina reclama unor masini pornite sa faca pace cu
ecologistii.
Potrivit declaratiilor americanilor, cei doi
giganti vor consuma, in medie, cu
40% mai putin decat versiunile propulsate de
motoare obisnuite.
Asta inseamna ca
Tahoe si
Yukon (ambele mai mari chiar si decat un
Audi Q7 sau
Mercedes GL) se vor multumi in regim urban cu doar
11,8 litri de benzina la fiecare 100 km, ceea ce peste
Ocean e o adevarata performanta.
Anuntul vine la putin timp dupa ce oficialii GM declarasera ca
economia de combustibil va fi de doar 25%, insa testele efectuate cu cele doua tot-teren-uri au dovedit ca
sistemul de propulsie benzina-electric este chiar mai eficient decat cele similare montate pe sedan-uri si alte
masini de familie.
Exista insa si o parte intunecata a problemei: dupa calculele specialistilor, sofisticata tehnologie va adauga circa 10.000 de $ la costul fiecarei unitati fabricate, ceea ce se va reflecta automat in pretul final al masinii; totusi, ei cred ca mare parte din aceste cheltuilei vor fi suportate de GM, astfel incat sa nu sperie membrii uneia dintre cele mai sensibile piete din lume din acest punct de vedere.
La drept vorbind, constructorii din
Detroit sunt experti cand vine vorba de
rabaturi comerciale, anuntate sau nu…