Toata lumea stie ca, la sfarsitul anilor ’60, muscle-car-urile de calibrul lui Chevy Camaro si Corvette faceau legea pe soselele din Statele Unite, si asta datorita unui anume motor creat pentru curse (avea o constructie pe atunci foarte moderna pentru industria auto de peste Ocean, dispunand de bloc si chiuloasa din aluminiu) numit ZL-1.
Acum, dupa ce o oarecare echipa din lumea motorsportului a descoperit sculele originale cu care se construiau aceste motoare, divizia GM Performance Parts este gata sa le fabrice din nou, intr-o serie limitata de 427 de exemplare.
Fata de propulsorul original, oferit ca optiune in 1969 pe
Corvette si
Camaro foarte putine se vor schimba, dar inginerii americani vor avea grija sa intareasca totusi
blocul motor si sa il modernizeze pe ici, pe colo, prin partile esentiale.
Acum aproape 40 de ani, pretul astronomic al unui ZL-1 a impiedicat marea majoritate a entuziastilor sa-si doteze masina cu un asemenea monstru mecanic (doar doua modele Corvette si 69 de modele Camaro au fost comandate cu un asemenea propulsor sub capota) si, desi nu s-a comunicat un
pret oficial pentru noul agregat, probabil ca nici acesta nu va mai mai ieftin.
La o adica, nici nu prea vedem de ce: el dezvolta peformante aproape identice cu cel vechi –
430 CP si 610 Nm – iar seria limitata de numai 427 de exemplare (dincolo de evidentiera cilindreei in i
nchi cubi, aceasta cifra a fost hotarata in urma constatarii ca un volum mai mare de unitati ar afecta performantele utilajelor cu care sunt construite si, implicit, calitatea produsului finit) ii asigura o
exclusivitate incontestabila.