Uite
tractiunea spate, nu e tractiunea spate” – cam asa se poate rezuma unul din jocurile preferate in ultima vreme de
numarul doi mondial, care crede ca poate duce totusi la capat
programul de dezvoltare al masinilor cu tractiune spate.
Initial, americanii au dorit sa sisteze dezvoltarea catorva modele cu aceasta configuratie, dupa ce
administratia Bush a anuntat ca
economia medie de combustibil a autoturismelor produse de o companie auto (legea
CAFÉ din 1975) trebuie sa ajunga, pana in
2017, la
6,9 litri/100 km (cu 30% mai putin ca acum).
Problema unor asemenea masini este ca ele consuma mai mult din cauza
motoarelor mai puternice cu care sunt de obicei asociate, iar
penalitatile pentru depasirea standardelor CAFÉ sunt usturatoare: 5,50 de $ de vehicul la fiecare 0,3 litri de carburant consumati in plus pentru a acoperi distanta anterior mentionata.
Guru celor din Detroit, Bob Lutz, crede ca aceste probleme pot fi evitate prin oferirea unei game de motoare mai eficiente, precum cele diesel sau propulsiile hibride. “Cred ca vom ajunge la concluzia de a fabrica aceste masini, chiar daca vom fi nevoiti sa reconsideram optiunile privind grupul motopropulsor”, a declarata Lutz.
Pana acum, sigura era doar prezenta pe piata a nopului
Camaro, programat a aparea in
2009, precum si cea a sedanului
Pontiac G8, ce se va ivi in showroom-uri la anul.
Sub semnul intrebarii erau noile generatii ale lui
Chevrolet Impala si
Pontiac GTO, precum si cateva modele
Cadillac, dar, in acest moment, se pare ca fanii lor vor avea noroc. Chiar daca multi vor privi decizia ca pe una cantarita cu
jumatati de masura.