Intre doua razboaie si trei planuri de cuceririi a lumii arabe, administratia Bush si-a facut vreme sa-si aduca contributia la rezolvarea problemelor ecologice, impunand o lege in urma careia autonomia masinilor unei corporatii trebuie sa creasca cu 30% pana in 2017.
O veste buna pentru ecologisti, dar nu si pentru fanii noii generatii
muscle-car, care isi vor vedea diminuate drastic optiunile odata cu iesirea din hora a lui
GM.
Din fericire, aceasta nu va afecta dezvoltarea noului
Chevy Camaro, proiect aflat intr-o faza mult prea avansata pentru a mai putea fi oprit si, speram noi, nici a viitoarei reincarnari a legendei
Corvette; totusi, noile generatii ale lui
Pontiac GTO sau
Chevrolet Impala, precum si cateva viitoare masini
Cadillac si
Buick ar putea fi scoase din planurile GM.
„Am apasat pe butonul de pauza. Nu se mai poate vorbi de <toate panzele sus>”, a declarat vicepresedintele GM, Bob Lutz. Toate aceste masini ar fi trebuit construite pe noua platforma tehnica cu tractiune spate Zeta, dar ele ar fi fost mai grele si mai performante decat modele cu tractiune fata, fapt care le-ar fi ingreunat considerabil sansa de a se incadra in noua lege privind economia de combustibil.
„Nu stim cum sa obtinem o economie de combustibil mai buna cu 30% de la masinile cu tractiune spate”, a mai declarat senin Lutz.
Sugeram o scurta privire in directia
SUV-urilor: simpla scoatere din productie a unor mamuti precum
Hummer H2 sau
Chevrolet Suburban ar salva nu numai toate
masinile cu tractiune spate GM pe cinci generatii de acum incolo, ci si vreo trei-patru specii de maimute din
padurea ecuatoriala...