© 2024 Auto.ro
Japonezii le fac zile fripte americanilor pe piata auto din SUA de atata vreme, incat situatia a devenit deja un fapt despre care nici nu mai merita discutat. Un contraatac din partea yankeilor, pe de alta parte, este demn de luat in seama, mai cu seama daca se da printr-o... debarcare in Japonia.
General Motors isi va trimite primul suplimentul de "trupe", care trebuie sa dubleze efectivul din Tara Soarelui Rasare pana in 2012.
Nu va ganditi insa ca gigantul din Detroit vinde o groaza de masini pe aceasta piata: de la un varf de 50.000 de unitati in 1996, GM abia daca mai convinge 2.000 de niponi in fiecare an sa ii cumpere produsele.
Asadar, inclusiv dublul acestei cifre este insignifiant daca privim lucrurile prin prisma dimensiunilor concernului american, insa, la imaginea dezatruoasa pe care o au modelele sale acolo si problemele inregistrate cu reteaua de dealeri, este totusi un obiectiv indraznet.
Masurile luate de liderii GM, exprimate de presedintele GM Japonia - Rick Brown, vizeaza diminuarea ofertei si concentrarea pe masini cat de cat competitive, dar si adaugarea catorva dealership-uri. In plus, vor incerca sa-i ademeneasca pe japonezi cu cateva noutati, precum Chevrolet Aveo, noul Chevy Camaro, Cadillac CTS Sport Wagon si trei modele Saab - 9-3X, 9-4X si 9-5.