© 2024 Auto.ro
Producatorul german de masini supersport va incerca sa ne convinga la Geneva ca noi stiam aproape tot despre "cinicul" Apollo", mai putin faptul ca el nu a fost construit neaparat pentru viteza (pardon?!?).
Bunaoara, la marele salon elvetian, Gumpert ne va face cunostinta cu Apollo Speed - un monstru mecanic dedicat oricui se intreba ce simt membrii echipajului Enterprise cand Piccard ordona "Warp 3".
Sa lamurim din start un lucru: potrivit conducerii Gumpert ("mirosim" un individ de la marketing dictand anumite pasaje) voracele Apollo are trei versiuni - normala, Sport si Race - , fiecare dintre ele destinata a pulveriza concurenta pe circuitele de viteza (sasiul si trenul de rulare sunt astfel setate incat sa livreze maximum de rezultate in ceea ce priveste acceleratia laterala si aderenta pe viraje).
Sa nu credeti insa ca asta scoate din calcule prezenta unor acceleratii si reprize fulminante, plus o viteza maxima numai buna pentru decolare: indiferent de cati cai putere dezvolta motorul V8 biturbo de origine Audi - Gumpert ofera mai multe trepte in acest sens -, Apollo nu are prea multi adversari pe lume in acest sens. Si totusi, ceva in plus in directia vitezei se mai putea face...
Dovada sta bolidul prezentat (partial) in acest teaser, pe care fabricantul din Altenburg l-a modificat in asa fel incat sa favorizeze o calatorie a naibii de rapida. Spre exemplu, masina este mai joasa cu 1 cm decat predecesorii sai, iar designul caroseriei a suferit numeroase modificari in zona bosajelor, stopurilor si eleronului.
Nici macar sasiul nu a scapat de "reevaluare", acesta fiind acum o structura de tip sandvis realizata din aluminiu si fibra de carbon (numita CAS).
Totusi, aceste retusuri ar fi fost egale cu zero daca Apollo Speed nu ar fi beneficiat de pe urma unui motor extrem de performant si, slava Domnului, acesta are mai multi cai decat hergheliile milionarilor care-l vor cumpara. Cea mai slaba dintre versiuni este deja cu 10 CP mai puternica decat un Lamborghini Murcielago, in timp ce setarea de top pune la dispozitie un numar ce include racheta lui Gumpert in galeria restransa a hypercar-urilor: 800 de cai.
Punand la socoteala si cuplul de 900 Nm (plus masa proprie de numai 1.200 kg), nu ar trebui sa ne mire ca Apollo Speed dezintegreaza pragul celor 100 km/h in numai trei secunde, al celor 200 km/h in doar 8,9 secunde si nu se opreste din accelerat pana ce nu atinge o viteza maxima de peste 360 km/h.
Deocamdata, germanii nu au comunicat un pret oficial de baza, insa ceva ne spune ca la premiera masinii - ce va avea loc pe 4 martie 2009 - vom constata ca trebuie sa spargem cel putin doua banci pentru a-l achita.