Ecologia este ultima moda, iar asta se vede din plin.
Probabil speriati si de intentiile Uniunii Europene de a reduce drastic emisiile de noxe, producatorii au prezentat un hibrid dupa altul si la Salonul Auto de la Frankfurt, care a primit titulatura de "Salonul verde".
Mai multe masini de acest fel sunt asteptate si la Tokyo, salon ce se va deschide spre sfarsitul lunii.
Toate bune si frumoase, tehnologia este din ce in ce mai eficienta, dar exista cateva obiectii destul de serioase vizavi de
propulsiile alternative: in primul rand este vorba de faptul ca economia de combustibil promisa este rareori atinsa, iar in al doilea, conform unor studii de ultima ora, valoarea la revanzare este un dezastru de cele mai multe ori.
Chiar daca, per total, un hibrid este mai scump si la mana a doua decat o masina alimentata cu benzina, acest fapt se datoreaza pretului de achizitie initial care este, ati ghicit, mai mare decat a unui automobil conventional.
In studiul desfasurat de-a lungul a trei ani, americanii au descoperit ca singurul hibrid care-si pastreaza pretul intr-un mod corespunzator este
Ford Escape Hybrid (4x2 sau 4x4).
Honda Civic, de exemplu, se vinde cu 58% din pretul initial dupa trei ani, in timp ce versiunea normala este mai scumpa cu 2%, astfel ca diferenta initiala de pret de 3.090 USD
scade la 1.575.
Deci, cel putin deocamdata, merita mai mult sa-ti cumperi un hibrid second-hand decat unul nou, mai ales ca n-au fost inregistrate probleme privind fiabilitatea (multi producatori ofera garantii extinse pentru bateriile acestor modele, componente cu adevarat complicate si, mai important, foarte scumpe).