© 2024 Auto.ro
La ora actuala, dintre constructorii niponi, doar Nissan se poate lauda ca are in gama un automobil sportiv de calibru greu – ne referim, evident, la GT-R –, in conditiile in care piata auto de acum un deceniu-doua mustea de modele japoneze de inalta performanta.
Pe rand, Toyota si, in special, Honda au decis ca nu este nevoie de bolizi de sute de cai putere pentru a face bani si faima, ultimii limitandu-se in a lansa sportive “pentru toata lumea”, gen Civic Type-R si S2000.
Gata insa cu joaca: Honda si-a dat seama ca exista mai mult ca oricand o paine de mancat in acest sector si se pregateste sa elibereze in viitorul apropiat mai multe masini sport adevarate, cel mai rasunator nume urmand a fi, bineinteles, NSX.
Unul dintre cei mai temuti concurenti pe care i-a avut de infruntat vreodata modelele Porsche sau Ferrari va avea un urmas demn de rezonanta acestui grup de litere, ce va completa un trio rasaritean din care vor mai face parte Nissan GT-R si Lexus LF-A/Toyota Supra.
Deocamdata nu se cunoaste cum va arata noul NSX, insa presedintele Honda, Takeo Fukui, a mentionat ca masina – ce va debuta pe piata in 2010 – va avea peste 500 CP, tractiune integrala si patru roti directoare.
Trecem la CR-X si la vestea potrivit careia celebrul coupe lansat acum doua decenii va avea un urmas sub forma masinii care va deriva din conceptul CR-Z, programata pentru 2009.
Din cate am aflat, modelul este gata in proportie de 90% si va mixa sportivitatea cu ecologia, urmand a fi oferit inclusiv cu propulsii hibride. Asteptati-va deci la puteri de peste 250 CP, adica la nivelul oricarui hot-hatch modern.
In sfarsit, roadsterului S2000 pare sa i se mai acorde o sansa, Honda trecand de la stadiul “nu va avea urmas” la “ne mai gandim la asta”.
Deocamdata, numarul trei japonez prefera sa lanseze editii speciale pentru a mai inviora vanzarile, insa o decizie finala privind o noua generatie nu va fi luata in urmatoarele 18 luni.